فعالیت چهار سمن و ۹ مرکز نیکوکاری وابسته به مدارس علمیه خواهران استان

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان گفت: چهار سمن و ۹ مرکز نیکوکاری وابسته به مدارس علمیه خواهران استان ثبت شده. مرحمت محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ گفت: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، ایجاد نظام علمی و تربیتی جهت پرورش بانوان توانمند دین‌شناس است که بعد از تشکیل مرکز مدیریت حوزه‌های […]

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان گفت: چهار سمن و ۹ مرکز نیکوکاری وابسته به مدارس علمیه خواهران استان ثبت شده.

مرحمت محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ گفت: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، ایجاد نظام علمی و تربیتی جهت پرورش بانوان توانمند دین‌شناس است که بعد از تشکیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، منجر به تاسیس نزدیک به ۵۰۰ مدرسه در کشور شده است و از این تعداد ۲۱ مدرسه در استان کرمان قرار دارد.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان ادامه داد: تعداد ۱۸ مدرسه در مقطع سطح دو، دو موسسه آموزش عالی حوزوی در مقطع سطح سه و یک مرکز تخصصی در مقطع سطح چهار مشغول به فعالیت هستند و تاکنون تعداد سه هزار و ۷۸۱ طلبه فارغ التحصیل و تعداد هزار و ۹۵۲ طلبه در مقطع سطح دو و سه در حال تحصیل هستند.

وی در خصوص رشته‌های موجود در مدارس استان کرمان ابراز کرد: فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، تربیت دینی کودک و نوجوان، کلام اسلامی با گرایش مهدویت و اخلاق و تربیت اسلامی از جمله رشته‌های تحصیلی طلاب در سطح سه است و در مقطع سطح چهار نیز رشته‌های فقه خانواده و تفسیر تطبیقی به طلاب ارائه شده است که خواهران متقاضی در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه تعداد ۲۱۵ نفر از اساتید خواهر در حال تدریس در مقطع سطح دو، از پرورش‌یافتگان مدارس استان هستند، عنوان کرد: در عرصه پژوهش، بانوان طلبه استان خوش درخشیده‌اند و در سالیان گذشته بخش قابل توجهی از پژوهش‌های انجام شده توسط آنان، موفق به دریافت رتبه برتر و گواهی پذیرش در همایش‌های بین‌المللی و ملی همچون کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث، جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی، اولین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای و پنجمین همایش بین‌المللی بانوی مهر و غیره شده‌اند.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان تصریح کرد: در بخش تولید و انتشار آثار فاخر علمی پژوهشی اعم از کتاب و مقاله نیز روند رو به رشدی در خواهران طلبه استان وجود داشته است به گونه‌ای که از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۵۰ کتاب و ۷۰ مقاله پژوهشی از کتب و مقالات طلاب و اساتید مدارس استان در فصلنامه‌های علمی تخصصی، علمی ترویجی و علمی پژوهشی منتشر شده است.

وی تأکید کرد: تعاملات مثبت و سازنده‌ای بین مدارس استان و مراکز علمی و پژوهشی در سطح کشور صورت گرفته است و خروجی آن برنامه‌های پژوهشی در قالب نشست و کرسی و برگزاری همایش‌های علمی مشترک بوده است.

محمدی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران با تربیت نیروی متخصص جهت فعالیت در ارگان‌ها، نهادها، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و غیره نویدبخش اجرای فرامین اسلام ناب محمدی در جامعه شده است، اظهار کرد: وجود این بانوان طلبه، بزرگ‌ترین گنجینه و سرمایه علمی و معنوی حوزه علمیه خواهران است.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان افزود: این بانوان با ورود به عرصه‌های مختلف اجتماعی، زمینه رشد و بالندگی بانوان را در سطح استان فراهم کرده‌اند که از این بین، تعداد بانوان مبلغ دارای فعالیت شاخص تبلیغی هزار و ۸۳۳ نفر است.

وی بیان کرد: دانش آموختگان با ورود به عرصه تبلیغ چهره به چهره در مجالس خانگی، مساجد و پایگاه‌های بسیج مدارس در اشاعه فرهنگ اصیل اسلام و آرمان‌های امامین انقلاب نقش موثری را ایفا کرده‌اند؛ تاسیس مراکز مشاوره، مراکز قرآنی و سمن‌های فرهنگی، از جمله اقدامات دانش‌آموختگان مدارس استان است و تاکنون چهار سمن و ۹ مرکز نیکوکاری وابسته به مدارس علمیه خواهران استان ثبت شده است.

محمدی ابراز کرد: خواهران طلبه کرمانی در برخی مدارس استان با تشکیل دپارتمان زبان، مشغول به یادگیری زبان‌های خارجی جهت ورود به عرصه‌های تبلیغ بین‌المللی هستند.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان گفت: در پرتو ایفای نقش تحول آفرین جهانی انقلاب اسلامی، تاسیس و فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران، سد محکمی در مقابل اهداف شوم استکبار جهانی در آسیب زدن به بنیان خانواده از طریق تاثیرگذاری بر بانوان جامعه بوده است.

وی با اشاره به هجمه‌ دشمنان به کانون خانواده و زنان جامعه خاطرنشان کرد: امید است حضور بانوان توانمند و مهذب طلبه بتواند پاسخگوی حجم گسترده مطالبات و نیازهای عرصه خانواده و مسائل آموزشی باشد.

انتهای خبر/م
 




فعالیت چهار سمن و ۹ مرکز نیکوکاری وابسته به مدارس علمیه خواهران استان

منبع:آرمـان
? فعالیت چهار سمن و ۹ مرکز نیکوکاری وابسته به مدارس علمیه خواهران استان