فعالیت‌های قرآنی ارتش یک الگو برای سایر بخش‌ها است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش امروز، ۱۸ تیرماه در آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن خانواده نزاجا در کرمان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، گفت: باید فلسفه قیام امام حسین(ع) را درک کنیم زیرا ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. وی […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش امروز، ۱۸ تیرماه در آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن خانواده نزاجا در کرمان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، گفت: باید فلسفه قیام امام حسین(ع) را درک کنیم زیرا ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی ضمن قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات، افزود: این حضور یک جواب دندانشکن به نقشه‌های دشمن بود. مردم ایران نشان دادند که بصیر و ولایتمدار هستند و می‌دانند ضربه نهایی را چه زمانی به دشمن وارد کنند. مردم با مشارکت حداکثری رأی به تثبیت نظام جمهوری اسلامی دادند.

امیر غلامعلیان توجه ویژه به مفاهیم نورانی قرآن در عصری که دشمنان مدعی حقوق بشر اهانت به قرآن را در دستور کار دارند را مهم دانست و تصریح کرد: دشمنان بیشتر از ما بر قرآن مطالعه داشته و می‌دانند اگر تدابیر، سیاست‌ها، راهبردها و تعالیم قرآن در جهان نهادینه شود یک نسخه شفا بخش برای دنیا است.

وی اظهار کرد: دشمن دو راهبرد اسلام هراسی به ویژه شیعه هراسی و دور کردن ما از تعالیم قرآن را در دستور کار دارد و با اقداماتی از جمله ایجاد داعش به دنبال معرفی چهره دیگری از اسلام بودند. پیامبر اسلام(ص)، پیامبر رحمت و نورانیت است که درس انسان‌دوستی را به همه انسان‌ها داد اما دشمنان از ترویج این تعالم وحشت دارند بنابراین با نشان دادن چهره‌ غیر واقعی از اسلام می‌خواهند از ترویج مفاهیم اسلام و قرآن جلوگیری کنند اما امروز جهان تشنه دریافت مفاهیم و تعالیم قرآنی است.

امیر غلامعلیان با تأکید بر اینکه باید توجه ویژه به معانی و تفسیر قرآن داشته باشیم، افزود: قرآن در تمام موارد راه چاره را مشخص کرده و تأثیر بسیاری بر ذهن و جنبه‌های مختلف زندگی دارد. مطالعات علمی و میدانی این تأثیرات را مشخص کرده و براساس روایات، قرآن داروی هر دردی است.

وی با اشاره به روایات مختلف در خصوص اهمیت و آثار ظاهری تلاوت قرآن، گفت: براساس مطالعات علمی انسان با شنیدن قرائت قرآن حداقل ۱۴ منفعت دنیایی کسب می‌کند که ارتقای توانایی و کارایی مغز، از بین بردن سموم بدن، درمان بیماری‌هایی مثل اضطراب، کم‌خوابی و بی‌خوابی، افزایش تمرکز، افزایش خلاقیت، بهبود توانایی صحبت کردن، از بین بردن تنش‌های عصبی، ارتقای مهارت‌های یادگیری و… از جمله این منفعت‌ها است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش تصریح کرد: مهمترین نکته این است که عامل به قرآن باشیم زیرا صرف قرائت قرآن مشکلی را حل نمی‌کند. بزرگترین راه‌کارهای حوزه سیاسی، دفاعی، امنیت و بازدارندگی در آیات قرآن وجود دارد و کشوری که مدعی پیروی از قرآن است باید متناسب با آموز‌های قرآن خود را به روز نگه دارد. آیات قرآن متناسب با زمان نسخه شفابخش دارد که افراد متخصص باید روی این موضوعات کار کنند.

وی اظهار کرد: اگر ما خود را متعقد به مبانی عملی نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم یکی از راه‌های ما عمل به قرآن و توجه ویژه به تعالیم قرآنی است و مطمعناً در هیچ حوزه‌ای بی‌پاسخ نمی‌مانیم زیرا قرآن و روایات همواره راه‌گشای ما هستند.

امیر غلامعلیان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به مبانی قرآنی دارد و طرح‌های «مصباح» که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اجرا می‌شود در راستای نشر قرآن و نهج‌البلاغه در بین کارکنان و خانواده آنهاست، افزود: مفاهیم قرآن هر چه بیشتر نشر داده شود در بازدارنگی و آمادگی رزمی اثرگذار است. رزمنده‌ای که خود و خانواده‌اش با روح قرآن عجین شده باشد با صلابت بیشتری در میدان رزم و مقابله با دشمن حضور می‌یابد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق در پایان با تأکید بر اینکه اکتفا به مسابقات کافی نیست و عمل به قرآن و قرائت اهمیت دارد، اظهار کرد: حرکت قرآنی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده بسیار شایسته است و می‌تواند یک الگو برای سایر قسمت‌ها باشد. امیدواریم تقدیر زندگی همه ما مرتبط به مفاهیم قرآنی باشد و بتوانیم مفاهیم قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام


فعالیت‌های قرآنی ارتش یک الگو برای سایر بخش‌ها است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? فعالیت‌های قرآنی ارتش یک الگو برای سایر بخش‌ها است