فضای سبز شهر کرمان اوضاع خوبی ندارد

شهردار کرمان با اشاره به اینکه حتما باید برای آبادانی این شهر از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده کنیم و برای آنان باید فرش قرمز پهن کنیم، گفت: این مهم مستلزم جلب اعتماد سرمایه‌گذاران است و در این راستا جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران داریم و موارد دائما در حال رصد است.  محسن تویسرکانی شامگاه شنبه در نشست […]


شهردار کرمان با اشاره به اینکه حتما باید برای آبادانی این شهر از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده کنیم و برای آنان باید فرش قرمز پهن کنیم، گفت: این مهم مستلزم جلب اعتماد سرمایه‌گذاران است و در این راستا جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران داریم و موارد دائما در حال رصد است.

 محسن تویسرکانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: شهر کرمان در قیاس با سایر مراکز استان‌ها برازنده یک کلانشهر مرکز استان نیست و باید بیش‌از این فعالیت عمرانی در آن انجام شود.

وی ادامه داد: در قیاس با خیلی از مراکز استان‌ها، شهر کرمان مشکلات بودجه‌ای دارد و خیلی از استان‌ها بودجه‌های چند ده برابری در مقایسه با کرمان دارند و ما اهتمام داریم این بودجه در سال‌های آینده ارتقا قابل توجه یابد.

شهردار کرمان گفت: در ابتدای فعالیت اینجانب، بودجه شهرداری را ۸۵درصد افزایش دادیم زیرا اعتقاد داشتیم که ما بیش از این هم می توانیم این بودجه را محقق کنیم و تلاش داشتیم در حوزه عمرانی تحولاتی انجام ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری طی ۶ماه فعالیت خود، ادامه داد: جهاد آسفالت نشان داد که شهر کرمان جا برای کار زیاد دارد و یکی از وظایف یک شهردار آسفالت و بهسازی معابر است.

تویسرکانی گفت: برای برطرف کردن نقاط ترافیکی شهر کرمان اقداماتی انجام شده که یکی از آنها تقاطع سه راهی شرف آباد است که فعالیت در آن شروع شده و اهتمام داریم در موعد مشخص و قبل از سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نقطه ای برسانیم که شهروندان از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: سایر نقاط ترافیکی شهر کرمان مانند بیرم آباد، سه راهی سیلو و چهار راه شهید نیکزاد نیاز به چاره اندیشی دارد که در همه این موارد مطالعات آغاز شده است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف شهر کرمان، وضعیت بوستان‌های آن است، تصریح کرد: ما بوستان‌هایی در شهر داریم که نزدیک به ۲دهه اقداماتی در آن صورت نگرفته که در طرح «بوستان‌ها گلستان می شود» ۲۵ بوستان اصلی شهر کرمان در حال بهسازی است و از بهترین مصالح در این زمینه استفاده می شود.

کیفیت را فدای سرعت نمی‌کنیم

وی گفت: اراده حاکمیت این است که خدای ناکرده ما کیفیت را فدای سرعت نکنیم و از شما می خواهیم به عنوان چشم سوم شهرداری اگر اقدام بی کیفیتی را دیدید آن را حتما در رسانه‌ها منعکس کنید.

تویسرکانی با اشاره به بهسازی بافت تاریخی کرمان، تاکید کرد: بافت تاریخی این شهر سرمایه است اما آنگونه که باید و شاید دیده نشده اما باید در نظر داشت در این محدوده‌ها یکسری ضوابط است که باید رعایت شود و این رعایت مستلزم زمان است.

وی ادامه داد: اراده ما این است که وقتی صحبت از بافت تاریخی می شود تنها بر روی چند نقطه در شهر کرمان متمرکز نشویم و رویکرد ما در بافت تاریخی نسبت به گذشته در حال تغییر است.

اقدامات انجام شده در میدان ارگ کرمان

شهردار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در میدان ارگ گفت: این محیط ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد اما محیطی مطلوب نیست و نازیبایی‌های نگران‌کننده‌ای دارد، در این شرایط اقتصادی خاص، دوستان فعال در این میدان از خودگذشتگی نشان دادند، البته سرعت کار در این پروژه خوب است و سه پیمانکار از چند جبهه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد : اعتقاد داریم میدان ارگ(میدان توحید) باید به جایی که بیانگر فرهنگ کرمانی است، تبدیل شود.

شهردار کرمان گفت: برای مجموعه کاروانسرای جعر هم در حال جذب سرمایه گذار هستیم تا آن را از این نازیبایی ها نجات دهیم.

وی گفت: هنر ما در سرمایه‌گذاری و توسعه باید از شهر کرمان شروع شود و اگر سرمایه گذاری با این شرایط شهری وارد شهر شود قطعا آن انگیزه در وی ایجاد نمی شود که برای سرمایه‌گذاری به استان بیاید.

تویسرکانی گفت: زیبایی بصری کرمان را منوط به روشنایی شهر می‌دانیم و همت داریم اتفاقا خوبی را در این شهر رقم بزنیم و دستگاه‌های خدمات رسان در این راستا باید پای کار بیایند.

وی گفت: خیلی از معابر که نمی توانیم برای آسفالت اقدام کنیم به خاطر اجرایی نشدن شبکه فاضلاب است.

نخستین تاکسی برقی شهر کرمان رونمایی می‌شود

شهردار کرمان اظهارداشت: برای ناوگان عمومی شهر کرمان جلسات متعددی با وزارت کشور داشتیم، در این بحث اصرار داریم که ناوگان تاکسیرانی شهر کرمان متحول شود و فردا نیز ساعت ۹ صبح از اولین تاکسی برقی این شهر رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: در چند ماه اخیر حدود ۶ هزار میلیارد ریال ماشین‌آلات برای شهر کرمان خریداری شده است.

تویسرکانی گفت: اعتقاد ما این است ضرورت مراجعه ارباب رجوع را به شهرداری کم‌ کنیم زیرا این مهم به نفع شهروندان است لذا دوستان در این راستا به سرعت در حال اقدام هستند و از اینرو کیف پول شهروندی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته های آینده جشنواره نوبهار را خواهیم داشت، گفت: از طرفی سمپوزیم مجسمه سنگ و فلز نیز به صورت بین المللی در این شهر برگزار می‌شود زیرا به دنبال این هستیم که در حوزه آلمان ها شهر کرمان را غنی کنیم.

شهردار کرمان گفت: طرح‌های متعددی برای ساخت یادمان شهدای سیزدهم دی واصل شد، به دنبال این هستیم در نهایت المان فاخری که جامع باشد برای این مهم اجرا شود.

وی ادامه داد: شهرداری کرمان درصدد این است که منشا تحول باشیم و اعتقادم این است چنانچه بین دستگاه‌های اجرایی تعامل نباشد اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

همه کار برای کرمان باید انجام دهیم

تویسرکانی با اشاره به اینکه اعتقادمان این است که باید برای شهر کرمان همه کاری انجام دهیم، گفت: در ماه محرم نیز شهرداری کرمان حضور پر رنگی داشت زیرا شهروندان ما شایسته اقدامات حداکثری هستند.

وی ادامه داد: در حوزه حیوانات بلاصاحب، در جلسه‌ای با معاون وزیر جهاد و پس از آن با پیگیری‌های مرتبط، توانستیم به آمار زنده‌گیری ۴۰ قلاده سگ در یک روز برسیم در حالی که این میزان قبلا روزانه زیر ۱۰عدد سگ بود اما اکنون تحول خوبی در این راستا رقم خورده است.

تویسرکانی گفت: تا امروز ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در طرح جهاد آسفالت رقم خورده که در ماه های آینده این رقم چندین برابری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترافیک در شهر کرمان قابل حل و فصل است، گفت: به زودی پویش جهاد ساخت پارکینگ در شهر کرمان اجرایی خواهد شد.

اقدامات راکد در کرمان در حال انجام است

شهردار کرمان با اشاره به اینکه اقدامات راکد در این شهر در حال انجام است، گفت: اگر با نگاه درآمد غیرمستقیم به پروژه‌های شهر ورود کنیم حتما توفیق حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: در زمین مقابل مسجد امام(ره) در بافت تاریخی شهر کرمان با توجه به پهنه‌ای که دارد اگر یک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند توجیه اقتصادی ندارد و ما باید برای این محدوده سرمایه‌گذاری بیاوریم که پشتوانه قوی داشته باشد.

فضای سبز شهر کرمان اوضاع خوبی ندارد

تویسرکانی با اشاره به اینکه فضای سبز شهر کرمان اوضاع خوبی ندارد، گفت: دلیل این وضعیت آب نامطلوب است و باید این قصه حل و فصل شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کم آبی در خیلی از شهرها به زیبا و منظر خشک روی آورده شده است.

شهردار کرمان گفت: به زودی عبور و مرور کامیون ها را در شهر کرمان شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: به صورت پروژه‌ای شبانه خیابان‌های شهر کرمان را از زواید بصری پاک می‌کنیم و باید کسبه توجه باشند که نصب تابلوها در قالب قوانین شهرداری باید باشد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه شهرداری کرمان به حاشیه شهر توجه دارد، گفت: حتما دنبال این هستیم که شهر کرمان آباد باشد.


فضای سبز شهر کرمان اوضاع خوبی ندارد

منبع:یـزدان کـرمان
? فضای سبز شهر کرمان اوضاع خوبی ندارد