فضای رسانه، سرنوشت ساز است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به اهمیت فضای رسانه پرداخت و گفت: فضای رسانه، سرنوشت ساز است. فت فتو کرمان – حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در جلسه اولین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی شهر کرمان که در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، گفت: جمع ۳ تا ویژگی […]

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به اهمیت فضای رسانه پرداخت و گفت: فضای رسانه، سرنوشت ساز است.

فت فتو کرمان – حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در جلسه اولین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی شهر کرمان که در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، گفت: جمع ۳ تا ویژگی دارد و هر کدام از این ۳ ویژگی قابل تامل است و می‌شود ساعت‌ها صحبت کرد.

او می‌گوید: اولین ویژگی زن بودن است که جایگاه آن در نگاه دینی این قدر عزیز و رفیع که هر فعالیتی در اجتماع رقم می‌خورد، خانم‌ها مستقیم و غیر مستقیم در ثوابش شریک هستند و حتما خانم‌های فداکاری هستند که مرد‌های فداکاری را روانه میدان شدند و زن و مرد مکمل هم هستند.

امام‌جمعه کرمان می‌گوید: یکی از اندیشمندان می‌گوید: اگر می‌خواهید تمدنی فرو پاشی کند، شما خانواده را فتح کنید و فتح خانواده با مادر خانواده است که در این صورت آن تمدن سقوط می‌کند، به عبارتی زن بودن جایگزین ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی ویژگی دوم جمع را جوان بودن عنوان کرد و گفت: جوان بودن مهم است و در اسلام به آن توجه دارد. جوان چرا این قدر مهم است؟ چون در جوان ۲ محور انرژی و عقلانیت وجود دارد.

او می‌گوید: ویژگی سوم این جمع فعال و با دانش در حوزه مجازی هستید و این فعالان قدرت فوق العاده‌ای برای هر تحولی در جامعه دارد و فضایی پر تحرک، قدرت و سرعت است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: اگر جمع شما با داشتن ۳ قدرت جمع شوید می‌تواند خیلی نکات را مدیریت کند.

او می‌گوید: چند مسئله را توجه داشته باشید از جمله خدا ترسی در فضای مجازی و فضای حقیقی است و متاسفانه در فضای مجازی خداترسی کم‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان می‌گوید: فضای مقتدر، با سرعت و با تاثیر فراوان فضای مجازی را به آدم خدا ترس بدین که اگر بدهیم سوء استفاده نمی‌کند.

او می‌گوید: امروز برخی به اسم دین، ارزش‌ها و انقلاب آبروی هر کسی را می‌برند که این کار دینی، ارزشی و انقلابی نیست.

امام جمعه کرمان گفت: رسانه این قدر قدرت و جرات دارد که مهم‌ترین خبر دنیا را به بی ارزشمند تربن تبدیل کنید و حتی برعکس آن و این حکایت از قدرت رسانه را دارد و فضای سرنوشت سازی است.

او می‌گوید: فضا‌های رسانه‌ای همان طور که در مثبت بودن مفید است در منفی بودن هم موثر هست و مهم این است که بندر‌های فضا‌های مجازی چه چیز را می‌خواهد صادر کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی می‌گوید: حدود و صدور مطلب نوشتن در رسانه و در فضای مجازی خدا است.

به گفته او آزادی در اسلام، آزادگی است و از آن دفاع می‌کند؛ بنابراین باید بین خودت و خدای خود اگر حرفی حجت دارد، را بیان کنید.

همچنین در این جلسه بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی شهر کرمان به مباحث مختلفی، چون: اهمیت به فضای مجازی، اهمیت سواد رسانه ای، جهاد تبیین، تولید محتوا، جذب نخبه‌های رسانه و تشکیل تیم تولید محتوا پرداختند و به بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/ح




فضای رسانه، سرنوشت ساز است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? فضای رسانه، سرنوشت ساز است