فرماندار رفسنجان:ضرورت تکنولوژی دانش فنی در حوزه بسته بندی احساس می‌شود | اخبار رفسنجان

به گزارش نذیر کرمان؛ نشست «هم اندیشی فعالین و علاقه مندان حوزه بسته بندی» با حضور فخر رئیس انستیتو بسته‌بندی ایران، رضایی فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولان شهرستانی و علاقمندان به حوزه بسته بندی در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد و فرماندار رفسنحان هم در این نشست بر لزوم […]


به گزارش نذیر کرمان؛ نشست «هم اندیشی فعالین و علاقه مندان حوزه بسته بندی» با حضور فخر رئیس انستیتو بسته‌بندی ایران، رضایی فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولان شهرستانی و علاقمندان به حوزه بسته بندی در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد و فرماندار رفسنحان هم در این نشست بر لزوم استفاده از دانش فنی در امر بسته بندی تاکید کرد و گفت: برای نگهداری چند ماهه پسته تر و تازه توسط محققان دانشگاه ولیعصر طرح دانش بنیان ارایه شده که قابلیت نگهداری پسته تازه از مهرماه تا شب یلدا وجود دارد.

وی افزود: راه برون رفت از معضلات حوزه بسته بندی، پای کار بودن بخش خصوصی است ضمن اینکه باید بازار خارجی را هم رصد کرد و در خصوص آن شناخت کافی بدست آورد تا محصول را با بسته بندی خاص صادر کرد.

رضایی بیان کرد: پسته‌محصولی است که به صورت فله صادر می شود و به صورت بسته بندی مشتری خاصی ندارد در صورتی که تبدیل به کره پسته، شکلات و روغن پسته شود آن وقت است که نقش بسته بندی در محصولات فرآوری پسته مهم است.

سند جغرافیایی بسته بندی هر استان تدوین شود

رئیس انستیتو بسته‌بندی ایران هم گفت: سند جغرافیایی بسته بندی در شورای بسته بندی استان ها مطرح و تدوین شود تا در حوزه بسته بندی ارتقا یابیم و در سطح جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم.

افشین فخر در این نشست به تشریح مبحث هویت بصری بسته بندی پرداخت و این مسئله را از طریق راه های علمی و پژوهشی بسیار موفق دانست.

وی افزود: در یک جلسه جهانی تجربیات ۵۱ کشور را در حوزه بسته بندی دیدیم و در این نشست اصطلاحات موضوع بسته بندی در کشورهای مختلف مورد بحث قرار گرفت همه آن ها در کنار هم بسته بندی خاص کشور خود را در حوزه صادرات، پذیرایی، هدیه دادن و غیره مطرح کردند.

فخر ادامه داد: ما در کشورمان سند جغرافیایی بسته بندی هر استان را باید احصا کنیم و بر مبنای این سند راه معینی مشخص شود که کاری هوشمندانه است ضمن اینکه دورنمایی موثر برای چشم انداز آینده کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: شورای بسته بندی استان ها بر روی این موضوع با استفاده از صاحبان دانش؛ مطالعات و برنامه ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: نذیر کرمان
?فرماندار رفسنجان:ضرورت تکنولوژی دانش فنی در حوزه بسته بندی احساس می‌شود : اخبار استان کرمان – رفسنجان