فرصت میزبانی جشنواره موسیقی نواحی نسوزد!

فت فتو ـ محمد لطیف‌کار: حالا که به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم و به رویدادهای گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم یکی از شادی‌های دانه درشت امسال در کرمان، برگزاری چهاردهمین جشنواره‌ی موسیقی نواحی بود. در اختتامیه‌ی این مراسم که شامگاه دوم آبان‌ماه در محل بسار زیبای باغ‌موزه وزیری برگزار شد، آقای دکتر شالویی معاون هنری […]

فت فتو ـ محمد لطیف‌کار: حالا که به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم و به رویدادهای گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم یکی از شادی‌های دانه درشت امسال در کرمان، برگزاری چهاردهمین جشنواره‌ی موسیقی نواحی بود. در اختتامیه‌ی این مراسم که شامگاه دوم آبان‌ماه در محل بسار زیبای باغ‌موزه وزیری برگزار شد، آقای دکتر شالویی معاون هنری وزیر ارشاد با صراحت با درخواست کرمان برای میزبانی دائمی جشنواره موافقت کرد و بدون هیچ لکنتی با شفافیت تمام بیان کرد: «با پیشنهاد تشکیل دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان موافقت می‌کنم و از همین الان هم از جناب آقای علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواهش می‌کنم از فردا ساز و کار دبیرخانه‌ی دائمی را فراهم کنند و مطمئن باشید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی از این موضوع حمایت خواهند کرد و به یقین در کرمان هم از این حمایت برخوردار خواهند بود».

نمی‌دانم حمایت از کرمان برای میزبانی دائمی، بیش‌تر از این هم امکان‌پذیر بود که ایشان انجام نداد؟ طرفه این‌که موافقت در حالی بود که پاره‌ای از رسانه‌های سراسری به این میزبانی روی خوشی نشان نمی‌دادند و سعی می‌کردند نشان بدهند که کرمان چنین جایگاه و شایستگی ندارد!

 ما که در کرمان، هر سال خبرهای جشنواره را دنبال می‌کنیم این را خوب می‌دانیم که بخش عمده‌ای از انرژی مسئولان و فعالان حوزه‌ی موسیقی همه ساله صرف چانه‌زنی و تلاش برای ادامه‌ی حضور این جشنواره در کرمان می‌شود. حتی در دو دوره‌ی گذشته دکتر فدایی، و دکتر زینی‌وند تا پای رفتن به تهران و صحبت با وزیر ارشاد هم پیش رفتند، تا درخواست کرمان با شروطی پذیرفته شد.

شاید نیازی به این همه توضیح و یادآوری هم نیست که بگویم که کرمان چه سهم مهمی در برگزاری این جشنواره طی چهارده دوره‌ی گذشته داشته است، کافی است سری به آلبوم‌ها و مستندات این جشنواره بزنیم تا معلوم شود که کرمان و برخی از هنرمندان کرمانی، از جمله فواد توحیدی که از قدیمی‌ترین‌هاست چقدر در این باب تلاش کرده‌اند.

می‌خواهم بگویم حالا که موافقت با ماندگاری جشنواره در کرمان، با صدای بلند اعلام شد، دریغ است اگر دست روی دست بگذاریم و برای میزبانی اسباب این بزرگی را فراهم نکنیم. شوربختانه با گذشت چهارماه از آن روزها، هنوز تکلیف دبیرخانه دائمی، و فعالیت آن روشن نیست. دست‌کم ما هنوز چیزی ندیدیم. از انجمن موسیقی و اداره کل ارشاد انتظار می‌رود تا دیر نشده است اقدامی به فراخور این رویداد از خود نشان بدهند، و نگذارند این فرصت بسیار مهم بسوزد. / الف

 




فرصت میزبانی جشنواره موسیقی نواحی نسوزد!

منبع: خبر کرمان
?
فرصت میزبانی جشنواره موسیقی نواحی نسوزد!

: اخبار استان کرمانفرهنگ