فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان در اتاق ایران ارائه شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: نایب رئیس اتاق ایران در پنل تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ که با حضور استاندار،رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان و برخی مدیران دولتی حوزۀ اقتصاد استان برگزار شد،گفت:«همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان را در تهران و اتاق ایران برگزار کنید زیرا […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: نایب رئیس اتاق ایران در پنل تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ که با حضور استاندار،رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان و برخی مدیران دولتی حوزۀ اقتصاد استان برگزار شد،گفت:«همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان را در تهران و اتاق ایران برگزار کنید زیرا هم شرکت‌های مختلف می‌توانند آسان‌تر در آن شرکت کنند و هم زمینۀ معرفی فرصت‌ها بیشتر فراهم است».

حسین سلاح‌ورزی افزود:«باید برای جذب سرمایه‌گذار نوآوری در ابزارهای تامین مالی داشته باشیم و با تشکیل شرکت‌های سهامی پروژه در روند سرمایه‌گذاری تسهیل و تسریع ایجاد کنیم».

 

تامین مالی پروژه‌ها به روش‌های مدرن

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،رئیس اتاق کرمان نیز در این نشست از پیشنهاد نایب رئیس اتاق ایران برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در اتاق ایران استقبال کرد و گفت:«در آن شرایط امکان گردهمایی همۀ نهادهای سرمایه‌گذاری وجود دارد و اتاق کرمان بهزودی این همایش را برگزار خواهد کرد».

سیدمهدی طبیب‌زاده،از استاندار کرمان و سایر مدیران دولتی برای اهمیت و توجه به مسئلۀ سرمایه‌گذاری و حضور آن‌ها در نمایشگاه کیش اینوکس قدردانی و اظهار کرد:«اتاق کرمان تسهیل و تسریع سرمایه‌گذاری و تامین مالی به روش‌های مدرن را دنبال می‌کند و از همۀ سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم به کرمان توجه ویژه داشته باشند زیرا شاید خاستگاه توسعه در کشور در شرایط فعلی استان کرمان باشد».

وی اضافه کرد:«در زمینۀ سرمایه‌گذاری خارجی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که اگر چه تاکنون به آن پرداخته شده اما تا رسیدن به جایگاه واقعی آن فاصلۀ زیادی وجود دارد».

طبیب‌زاده افزود:«اتاق کرمان در حال تدوین برنامه‌ای برای ۲۰ سال آیندۀ استان است تا سرمایه‌گذاری‌ها به صنایعی سوق پیدا کنند که مبتنی بر دانش باشند و آیندۀ استان را در غیاب معادن تامین کنند که در این مسیر انجمن مشاورۀ سرمایه‌گذاری می‌تواند به ما کمک کند».

وی ادامه داد:«تقسیم‌بندی صنایع به نسل سوم و چهارم و بهزودی نسل پنجم در اتاق انجام شده و می‌شود که فرصت بزرگی برای استفاده از امکانات و فرصت‌های خوب استان کرمان است».

رئیس اتاق کرمان گفت:«پایش فضای کسب و کار،بررسی مسائل فعالان اقتصادی در نشست‌های شورای گفت‌وگو استان با حضور استاندار،شرکت در جلسات کمیته حمایت قضایی و رفع موانع تولید،ایجاد پنجره واحد الکترونیکی،توجه به بهره‌وری و ارائۀ طرح‌های بسیاری برای اقتصادی کردن بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی،تشکل‌گرایی و هم‌افزایی،مهارت‌آموزی،دوره‌های آموزشی و برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه در اتاق کرمان انجام شده و ادامه دارد».

 

فرصت‌های کم‌نظیر سرمایه‌گذاری در کرمان

استاندار کرمان نیز در این نشست تخصصی با بیان اینکه کرمان،استان شناخته‌شده‌ای در گذشته و در حال حاضر است،گفت:«فرصت‌های کم‌نظیری برای سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد که باید زمینه‌های لازم برای همکاری با سرمایه‌گذار و ساختاری برای تکمیل و تامین مالی زیرساخت‌ها فراهم شودم.

محمدمهدی فداکار،با اشاره به اینکه برخی تولیدات کشاورزی مانند پسته،خرما و محصولات جالیزی جنوب قابلیت صادرات دارند،بیان کرد:«کشاورزی در استان اشتغال خوبی ایجاد کرده به طوری که ما در همۀ شهرها کشاورزی داریم و در برخی مناطق،عمدۀ فعالیت مردم کشاورزی است که کشت‌های خارج از فصل،گلخانه‌ای بزرگ و تنوع کشت می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد کند».

وی ادامه داد:«در حوزۀ صنعت و معدن بیش از ۳۰ درصد اشتغال معادن کشور در استان کرمان است که متاسفانه چندان به صنایع پایین‌دستی آن‌ها به ویژه در مس و فولاد پرداخته نشده اما امکانات و شرایط برای سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع پایین‌دستی معادن استان وجود دارد».

فداکار با بیان اینکه معادن استان مانند تک‌درختی در کویر هستند،اظهار کرد:«در تحقیقاتی که انجام شده ۳۰ گروه صنعتی و ۳۰۰ نوع تولید می‌تواند در کنار صنایع فولاد و مس شکل بگیرد که ارزش افزوده و اشتغال‌زایی برای استان ایجاد کند».

وی خاطرنشان کرد:«علاوه بر صنایع پایین‌دستی معادن،تولید پنل و انرژی خورشیدی یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان محسوب می‌شود». /پ




فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان در اتاق ایران ارائه شود

منبع:خبر کرمان
?

فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان در اتاق ایران ارائه شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی