فدا شدن سیدالشهدا جهالت را ازبین برد

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) در زیارت اربعین این است که ایشان جان خود را فدا کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد. به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان ، حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه رودبار جنوب گفت: ️از مولفه‌های قدرت این است که هر […]

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) در زیارت اربعین این است که ایشان جان خود را فدا کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان ، حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه رودبار جنوب گفت: ️از مولفه‌های قدرت این است که هر ملتی با همسایه‌های خودش ارتباط داشته باشد و متاسفانه تفکرات غرب گرا‌های داخلی سال‌ها کشور را به عقب برد.

او  افزود: استرالیا قراردادی را با فرانسه می‌بندد بعد تحت فشار آمریکا این قرارداد را لغو کرده که این امر نشان می‌دهد که هر جا آمریکا منافعش را در خطر ببیند حتی به دوستان خود از پشت خنجر می زند.

او گفت: سخنان رئیس جمهوری نشان داد که تحولی انقلابی صورت گرفته است.

حجت الاسلام افشارمنش یکی از بزرگترین درس‌های دفاع مقدس را مقاومت و ایستادگی برشمرد و گفت: دفاع مقدس تحقق شعار ما میتوانیم را نشان داد و سخنان ریاست جمهوری سخنان انقلاب بود، تا غبار تحریفی که چند سال بعضی از مسئولین ایجاد کرده بودند پاک شود.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: مسئله عدالت آموزشی باید رعایت شود و ️مدارسی که جمعیت آن‌ها کم باشد و کلاس ۳۰ نفره باشد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، افزود: ️در روز اربعین به اراده پروردگار و تلاش‌های اهل بیت (ع) کاری صورت گرفت که نهضت امام حسین (ع) جاودانه شد.

حجت الاسلام افشارمنش گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در ایام اربعین، زیارت اربعین است و برگزاری اربعین از مراسم اختصاصی سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: اربعین در واقع جشن پیروزی اهل بیت (ع) است، زیرا در چند روزی که اهل بیت (ع) در شام بودند یزید تقصیر و گناه به شهادت رساندن امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت را به گردن ابن زیاد انداخته و از حضور اهل بیت (ع) در شام احساس ترس کرد بنابراین دستور به بازگرداندن آن‌ها با احترام به مدینه داد.

او افزود: فلسفه قیام امام حسین (ع) در زیارت اربعین این است که سیدالشهداء (ع) جان خود را فدا کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد.

حجت الاسلام افشارمنش گفت: در زیارت اربعین می‌خوانیم که دنیا طلبی مردم موجب شد تا آن‌ها در مقابل امام قرار بگیرند.

خطیب جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: وظایف ما در مقابل فداکاری امام حسین (ع) این است که نسبت به آن حضرت شناخت واقعی پیدا کنیم و دست از اسلام برنداریم.

او  افزود: ️مهمترین درس اربعین این است که انسان هیچگاه و در هیچ شرایطی نباید دست از امام خود و دست از اسلام بردارد.

انتهای پیام/ح




فدا شدن سیدالشهدا جهالت را ازبین برد

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? فدا شدن سیدالشهدا جهالت را ازبین برد