غوغای رودباری‌ها در یوم‌العباس

تاسوعای حسینی که به یوم‌العباس شهرت دارد رودبار جنوب مهد عاشقان ابولفضل حال و هوایی دیگر داشت و با نوا‌های محلی در سوگ سقای نینوا اشک ماتم ریختند. به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان »؛ مراسم تاسوعای حسینی (ع) صبح امروز با حضور پر شور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در […]



تاسوعای حسینی که به یوم‌العباس شهرت دارد رودبار جنوب مهد عاشقان ابولفضل حال و هوایی دیگر داشت و با نوا‌های محلی در سوگ سقای نینوا اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان »؛ مراسم تاسوعای حسینی (ع) صبح امروز با حضور پر شور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران برگزار شد. در همه استان‌ها و شهر‌های مختلف مراسم عزاداری با حضور گسترده مردم برای گرامی‌داشت یاد و نام حضرت عباس (ع) برگزار شد.

 
مردمان دیار عشق و شور و شعور حسینی هم‌زمان با تاسوعای حسینی در کنار عزاداری‌های سنتی خود تجمع باشکوهی را در محوطه مصلی این شهر برپا کردند و با راه‌اندازی دسته‌جات سینه‌زنی به‌یاد سقای نینوا با مداحی‌های بومی و سینه ‌زنی واحد اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زده و یاد علمدار کربلا را گرامی داشتند.
 
در تجمع تاسوعایی رودباری‌ها که همراه با شعار لبیک یا حسین، لبیک یا ابوالفضل، الدخیل ابوالفضل زیر یک بیرق متحد برگزار شد، مداحان اهل بیت و شعرا به یاد رشادت‌های جوانمرد کربلا حضرت عباس(ع) و ایثار و فداکاری ولایت‌مدار بی‌مثال تاریخ مداحی و مرثیه‌سرایی کرده و یاد سردار رشید اسلام را در یوم‌العباس گرامی داشتند.
 
هیات‌ها و دسته‌جات عزاداری یک‌صدا و منسجم در محوطه مصلی در کنار هم و تنها با نوای حزن‌انگیز این ایام غم‌بار اشک ریخته و به یاد مظلومان عصر تاسوعا و ظهر عاشورا پیمانی مجدد با آرمان‌های حسینی بستند.
منبع: رودبار ما

انتهای خبر/پورحیدر 


غوغای رودباری‌ها در یوم‌العباس

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? غوغای رودباری‌ها در یوم‌العباس