غرس ۹۶ اصله نهال به یاد ۹۶ شهیده استان کرمان

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، حجت الاسلام موسوی نسب نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کاشت درخت را از دیدگاه اسلام به عنوان صدقه جاریه بیان کرد و افزود: محیط زیست و منابع طبیعی تشریفات نیست، […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، حجت الاسلام موسوی نسب نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کاشت درخت را از دیدگاه اسلام به عنوان صدقه جاریه بیان کرد و افزود: محیط زیست و منابع طبیعی تشریفات نیست، یک واقعیت و جزء اولویت‌های اول کشور است چون حیات انسان به هوای پاک وابسته است‌.

حجت الاسلام موسوی نسب مشارکت کردن در امر خیر و مهم را از الزامات جامعه دانست و گفت: ترویج درختکاری و به واسطه آن حفظ گونه‌های محیط زیستی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نسل به نسل انتقال پیدا کند و فرهنگ سازی شود.

سرهنگ مهدوی مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس کاشت هر درخت به نام یک شهید را ابتکار بسیار ارزشمندی دانست و افزود: درخت نماد رشد، پویایی، حرکت و تکامل است و این نماد شهدا و ایثارگران است که با گذشت از جان خود، موجب رشد و تکامل انسان‌ها شدند.

وی گفت: ثمره وجودی شهدا، جانبازان و آزادگان مثل رشد و تکامل درخت در جامعه پایدار است و امیدواریم بتوانیم با زنده نگه‌داشتن آن‌ها در این ایام دین خود را به آن‌ها ادا کنیم.

وی ادامه داد: کاشت نهال فرهنگ همیشه سبزی است که نشان‌دهنده احترام به محیط زیست می‌باشد و درختان آینده، محیط فرزندان و مهم‌تر از آن زمین را تضمین خواهند کرد.

سرهنگ مهدوی افزود: امروز به نام نامی شهدای شهیده استان درخت می‌کاریم تا این پیام را به نسل آینده برسانیم که اگر استوار هستیم و در برابر ناملایمات استقامت می‌کنیم، به واسطه از خود گذشتگی شهدا است.

همچنین ایرانمنش، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم گفت: به یادگار و به تبعیت از شهدا درخت می‌کاریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که در حفظ و حراست از نظام اسلامی دنباله رو شهیدان خونین بالی باشیم که در عرصه دین باوری و ولایت محوری تفکر و هدف امام حسینی داشتند.

وی گفت: اگر امروز نامی از اسلام و حکومت اسلامی وجود دارد به برکت شهدا و محرم و صفر امام حسین (ع) است لذا امروز درختانی سبز می‌کاریم تا رهرو سبز امام حسین (ع) و شهدا باشیم و در جهت رشد و حرکت ایران اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام


غرس ۹۶ اصله نهال به یاد ۹۶ شهیده استان کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? غرس ۹۶ اصله نهال به یاد ۹۶ شهیده استان کرمان