غافلگیری جنوب و غرب کرمان از سیل و طوفان/انسداد راه‌های روستایی و خسارت نخل‌ها

بارش‌های رگباری و وزش طوفان طی روز گذشته(چهارشنبه) در روزهای گرم تابستانی باعث غافلگیری مردم در مناطقی از غرب و جنوب استان کرمان شد و به برخی زیرساخت ها و محصولات کشاورزی خسارت وارد کرد. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از نذیر کرمان، همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده بود بارندگی‌های لحظه‌ای و شدید […]


بارش‌های رگباری و وزش طوفان طی روز گذشته(چهارشنبه) در روزهای گرم تابستانی باعث غافلگیری مردم در مناطقی از غرب و جنوب استان کرمان شد و به برخی زیرساخت ها و محصولات کشاورزی خسارت وارد کرد.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از نذیر کرمان، همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده بود بارندگی‌های لحظه‌ای و شدید باعث روان شدن سیلاب در روز گذشته (چهارشنبه)، بعضی مناطق شهری و روستایی در شهرستان‌های بافت، رابُر و سیرجان را تحت تاثیر خود قرار داد و خساراتی نیز به راه‌های روستایی و نیز برخی ساختمان‌های مسکونی زد.
 
همچنین همزمان وقوع طوفان و وزش باد شدید دیروز در جنوب استان کرمان، باعث آسیب به نخلستان‌ها و ریزش محصول خرما در بعضی از مناطق شهرستان‌های جیرفت و فاریاب شد.
 
خسارت سیلاب به راه‌های روستایی
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار نذیر کرمان با تشریح این خسارت‌ها اظهار داشت: بارندگی‌های شدید روز چهارشنبه انسداد راه تعدادی از روستا‌های منطقه بِزِنجان شهرستان بافت را به دنبال داشت که برخی از راه‌ها باز شده و مابقی نیز در حال باز شدن است.
 
حمید سالخورده تصریح کرد: همچنین سیلاب به تعدادی از خانه‌ها وارد شده بود که با همکاری عوامل امدادی تخلیه آب انجام شد.
 
وی افزود: خوشبختانه خسارت عمده و تلفات جانی به مردم وارد نشده و با تلاش کارکنان دستگاه‌های ذیربط و نیرو‌های امدادی وضعیت در مناطق متاثر از بارندگی و سیلاب عادی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: وزش باد شدید همراه با طوفان و گرد و خاک طی روز چهارشنبه در نواحی مختلف جیرفت و فاریاب به نخل‌ها و خرمای مردم آسیب زده است.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز هم برای مناطقی از جنوب استان کرمان رگبار و بارندگی پیش بینی می‌شود، شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند.
جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز طی اطلاعیه‌ای جزییات امداد رسانی در مناطقی از شهرستان‌های بافت، رابر و سیرجان را تشریح کرد.
 
بر اساس این اطلاعیه شهر و روستا‌های متاثر در سیل و آبگرفتگی شهرستان‌های رابر و روستای سیه بنوییه، شهر بافت و روستا‌های بزنجان، فهیم آباد، ارمتک سفلا، خبر (khabr) شهر سیرجان و بخش بَلوَرد در سیرجان بوده اند.
 
هلال احمر کرمان تعداد خانوار آسیب دیده را ۱۵ خانوار و ۷۵ نفر و افراد امدادرسانی شده را ۶۰ نفر اعلام و تاکید کرد که تعداد افراد اسکان داده شده ۱۰ نفر بوده و تخلیه آب از پنج باب منزل انجام گرفته است.
 
این اطلاعیه می‌افزاید: ۱۰ بسته غذایی، ۲ دستگاه چادر، ۱۵۰ کیلوگرم نایلون پوشش چادر، چهار تخته موکت و هشت تخته پتو بین سیل زدگان توزیع شده است.


غافلگیری جنوب و غرب کرمان از سیل و طوفان/انسداد راه‌های روستایی و خسارت نخل‌ها

منبع: تــابناک
? غافلگیری جنوب و غرب کرمان از سیل و طوفان/انسداد راه‌های روستایی و خسارت نخل‌ها