عملیات «وعده صادق ۲» اقدامی قانونی بود | اخبار سیاسی

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با بیان اینکه عملیات «وعده صادق ۲» یک اقدام قانونی بود گفت: محور مقاومت پیروز است.  به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ فؤاد ایزدی عصر امروز در نشست برخط تحلیل و بررسی تروریسم مشترک آمریکایی-صهیونیستی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، اظهار کرد: […]



استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با بیان اینکه عملیات «وعده صادق ۲» یک اقدام قانونی بود گفت: محور مقاومت پیروز است.

 به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ فؤاد ایزدی عصر امروز در نشست برخط تحلیل و بررسی تروریسم مشترک آمریکایی-صهیونیستی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، اظهار کرد: کشورهای دشمن ایران و جهان اسلام سال‌هاست که از سبک تفرقه بینداز و حکومت کن استفاده کردند به این معنی که با ایجاد اختلاف بین ملت‌های مسلمان توانستند بخش عمده‌ای از جهان اسلام را مدیریت کنند که نیاز است به این نکته که دشمن ایران دشمن فلسطین، لبنان و مصر است تأکید شود. 

 
وی افزود: مطالبه‌گری در جامعه نسبت به مباحثی که دغدغه وجود دارد، چیز خوبی است یعنی جامعه پویا و زنده می‌تواند مطالبه‌گر باشد اما اگر این مطالبه‌گری به بی‌اعتمادی نسبت به ساختار تصمیم‌گیری در کشور تبدیل شود، این موضوع ذیل تفرقه بین جوامع مسلمان قرار می‌گیرد.
 
عملیات وعده صادق ۲ یک اقدام قانونی بود
 
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در رابطه با پاسخ به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی، قانون اساسی جمهوری اسلامی سکوت نکرد، عنوان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی، شورایی را به نام شورای عالی امنیت ملی که ۱۰ عضو دارد برای این موضوعات طراحی کرده است و در مواردی مانند پاسخ به رژیم صهیونیستی ابتدا این شورا است که باید تصمیم بگیرد، بر اساس قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی به رهبری عرضه می‌شود و ایشان آن‌ها را تایید یا رد می‌کنند که در صورت تایید این تصمیم، تصمیم کشور است.
 
وی بیان کرد: این‌گونه نیست که وقتی اسماعیل هنیه شهید شود رهبری به سپاه دستور دهد که به رژیم صهیونیستی حمله کنید، این نوع سبک حکومتی، نظام پادشاهی است و در نظام‌های پادشاهی شاه تصمیم می‌گیرد که جنگ یا صلح شود، در جمهوری اسلامی قانون اساسی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نسبت به اجرای دقیق قانون اساسی حساس است.
 
ایزدی گفت: شاید در نظام پادشاهی کارها سریع‌تر انجام شود اما رابطه بین مردم و حکومت در جمهوری اسلامی ادامه‌دار‌تر است و این رابطه‌ای که ریشه‌ای‌تر شده در دراز مدت به نفع جمهوری اسلامی و با این سیستم حکومت عمر جمهوری اسلامی طولانی‌تر است. 
 
وی تصریح کرد: ضمن مطالبه‌گری باید به این سیستم و به نظر مسئولان اعتماد کرد و اجازه داد آن‌ها این پروسه را طی کنند چون یک سری اطلاعات وجود دارد که ما از آن‌ها اطلاع نداریم و مسئولان کشور به آن‌ها دسترسی دارند، تصمیمات به این سبک باعث انسجام در جامعه می‌شود و اجماع سه قوه به وجود می‌آید در نتیجه کاری که با اجماع باشد ادامه‌اش مهیا می‌شود.
 
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران به سه تحلیل مطرح شده در ماه‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: تحلیل اول این است که آمریکا خواهان گسترش جنگ نیست و افرادی این حرف را پذیرفتند اما آمریکا ذیل برنامه‌ریزی، هدایت، مدیریت و طراحی خودش خواهان گسترش است و در دو هفته گذشته در یک پرونده جدید لبنان را بمباران کردند.
 
رژیم صهیونیستی و آمریکا پشت پرده باهم همسو هستند
 
وی اظهار کرد: تحلیل دومی که در کشور مشهور شد موضوع آتش‌بس بود که بسیاری این را باور کردند اما معلوم شد که موضوع علاقه آمریکا به آتش‌بس دروغ است، رژیم صهیونیستی و آمریکا قابل تفکیک نیستند و دو مجموعه هستند که پشت پرده باهم همسو هستند و هدف‌شان یکی است. 

 
ایزدی افزود: مورد سومی که در کشور مطرح شد بحث تله جنگ است، افرادی اعلام می‌کردند اگر بخواهیم به رژیم صهیونیستی پاسخ دهیم این تله جنگ است به این معنی که نتانیاهو خواهان این است که آمریکا با ایران وارد جنگ شود و این مورد سوم و بعضی از داده‌هایی که به این تحلیل منجر می‌شوند نیاز به فکر بیش‌تری دارند.
 
 جنگ گسترده بین ایران و آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی نیست
 
وی عنوان کرد: واقعیت این است آمریکا اگر بخواهد وارد جنگ شود خودش تصمیم می‌گیرد و در کنار رژیم صهیونیستی تصمیم مشترک می‌گیرند، جنگ گسترده بین ایران و آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی نیست چون رژیم صهیونیستی اولین ضربه‌های جدی را از این جنگ می‌خورد، همچنین توانمندی ایران بسیار بالاست که این موضوع در وعده صادق ۲ دیده شد و ایران هیچ محدودیتی برای ریختن موشک‌های بالستیک بر سر رژیم صهیونیستی ندارد که این موضوع لزوماً به نفع رژیم صهیونیستی نیست و آن‌ها آسیب‌پذیر هستند.
 
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران بیان کرد: بسیاری از دروغ‌های رژیم اشغالگر قدس خلاف از آب درآمد بنابراین در دراز مدت وضعیت رژیم صهیونیستی وضعیت خوبی نیست و محور مقاومت پیروز و آینده، آینده روشنی برای محور مقاومت و جمهوری اسلامی است.

منبع: سفیر افلاک

انتهای خبر/


عملیات «وعده صادق ۲» اقدامی قانونی بود

منبع:آرمـان
? عملیات «وعده صادق ۲» اقدامی قانونی بود