عملکرد یک‌ساله دستگاه قضایی شهرستان راور

رئیس دادگستری شهرستان راور در جمع اصحاب رسانه عملکرد یک‌ساله دستگاه قضا را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری راور؛ رئیس دادگستری شهرستان راور در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در سال ۱۴۰۳، ضمن تشریح عملکرد دستگاه قضایی شهرستان در […]



رئیس دادگستری شهرستان راور در جمع اصحاب رسانه عملکرد یک‌ساله دستگاه قضا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری راور؛ رئیس دادگستری شهرستان راور در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در سال ۱۴۰۳، ضمن تشریح عملکرد دستگاه قضایی شهرستان در سال ۱۴۰۲، گفت: طی یک‌سال اخیر بیش از ۹۸۳۹ فقره پرونده وارد دادگستری شده و در مقابل ۱۲ هزار و ۶۴۸ فقره پرونده رسیدگی شده است.

مسلم کاربخش ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت، گفت: باید در راستای خدمت، شهید رئیسی را الگوی خود قرار دهیم و ان‌شاءالله رئیس جمهور آینده هم دارای چنین روحیه‌ای باشد.

وی، هدف از برگزاری این نشست را تبیین خدمات و عملکرد دستگاه قضا، گزارش عملکرد یکساله اخیر حوزه قضایی، اهمیت و لزوم تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با قوانین و مقررات سیستم قضایی دانست و گفت: طی یکسال اخیر بیش از ۹هزار ۸۳۹ فقره پرونده وارد دادگستری شده و در مقابل ۱۲ هزار و ۶۴۸ فقره پرونده رسیدگی شده است؛ که از این تعداد، ۶هزار و ۵۰۸ فقره پرونده به دادگاه ارجاع شده و به ۵ هزار و ۷۳۶ فقره پرونده در این مرجع قضایی رسیدگی شده است.

کاربخش، رئیس مجتمع شوراهای حل اختلاف شهید حسن توکلی، گفت: در سال گذشته ۳هزار و ۳۳۵ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شده که از این تعداد ۵۹۴ فقره پرونده با تلاش و همت اعضای شورا‌های حل اختلاف شهرستان راور به صلح و سازش ختم شده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری واحد مصلحین و حکمین قرآنی با دستگاه قضایی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۸۰۵ فقره پرونده جهت صلح و سازش به واحد مصلحین و حکمین قرآنی ارجاع داده شد، که از این تعداد، ۴۰۳ فقره پرونده با همت و تلاش اعضای پروژه مصلحین به صلح و سازش ختم شد؛ که بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

این مقام قضایی اظهار کرد: مطالبه خسارت با ۹۵۴ فقره پرونده، مطالبه خسارت تاخیر در تادیه؛ چک، سفته و وجه نقد با ۳۳۳ فقره پرونده، صدور قرار دستور موقت با ۱۹۱ فقره پرونده و مطالبه مهریه با ۱۰۹ فقره پرونده، از موضوعات دعاوی حقوقی بوده که بیشترین پرونده ها را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان که در سال گذشته اجرا شد، بیان کرد: مهم‌ترین طرحی هم که در سال ۱۴۰۲ اجرا شد؛ طرح بزرگ ملی زنگ حقوق در مدارس بود که با حضور قضات در مدارس، مسائل اجتماعی و حقوقی به دانش‌آموزان آموزش داده شد و یکی از طرح‌های موثر در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است؛ که ۱۵ درصد در دوره اول متوسطه و ۸۵ درصد در دوره دوم متوسطه اجرا شده است و در سال‌های آینده نیز این طرح از مقطع ابتدایی تا دانشجویی؛ در مدارس و دانشگاه همچنان ادامه و تداوم خواهد داشت.

انتهای خبر/کمساری


عملکرد یک‌ساله دستگاه قضایی شهرستان راور

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? عملکرد یک‌ساله دستگاه قضایی شهرستان راور