عقلانیت، حرف اول در مکتب حاج قاسم است

سعید تاج الدینی گفت: عقلانیت حاج قاسم ترکیبی از عقلانیت ابزاری و عقلانیت متصل به وحی بود، یعنی در عین توکل به خدا و نترسیدن از هیبت ظاهری دشمن تلاش می کرد تا برآورد درستی از صحنه های عملیات داشته باشد. سعید تاج الدینی کارشناس مسائل سیاسی روز در گفتگو با فت فتو؛ گفت: راز […]

سعید تاج الدینی گفت: عقلانیت حاج قاسم ترکیبی از عقلانیت ابزاری و عقلانیت متصل به وحی بود، یعنی در عین توکل به خدا و نترسیدن از هیبت ظاهری دشمن تلاش می کرد تا برآورد درستی از صحنه های عملیات داشته باشد.

سعید تاج الدینی کارشناس مسائل سیاسی روز در گفتگو با فت فتو؛ گفت: راز موفقیت شهید سلیمانی این بود که خود را سرباز اسلام و مکتب امام خمینی رحمةالله علیه می دانست و از این جهت شکرگزار خدا بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید، شهید سلیمانی نمونه برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی رحمةالله بود و در دنیای اسلام روزبه‌روز به مکتب اهلبیت نزدیکتر شد و توانست پایه های مکتب اسلام را در طول تاریخ محکم کند.

بررسی ارکان و عناصرمهم در مکتب شهید سلیمانی 

تاج الدینی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی ارکانی دارد یکی از این ارکان،  توحید عملی که محور رفتاری شهید سلیمانی بینش توحیدی بود و این بینش سرمنشأ تمام ارکان و عناصر مکتب او بود که بر اساس نگاه توحیدی بود و شهید سلیمانی امیدوار به رأفت الهی بود و ترس از آخرت داشت.

وی تصریح کرد:  دوم ولایت پذیری که اصل مهم در مکتب شهید سلیمانی ولایت فقیه بود، او با فروتنی خود را سرباز مراجع و علما بیان کرد.

کارشناس مسائل سیاسی روز ماکید کرد: مورد بعدی بصیرت است، بصیرت و موقعیت شناسی در دفاع از نظام و ولایت از ارکان مهم مکتب شهید سلیمانی است او به هوشمندی در مسائل سیاسی و دفاع به موقع از مقام معظم رهبری تاکید داشتند.

وی افزود:  رکن بعدی مکتب شهید سلیمانی، مکتبی معنویت محور است، انقلابی‌گری، اخلاص، شجاعت و همه این صفات و ویژگی های آن محصول روحیه معنوی ایشان بود.  

تاج الدینی اظهار کرد: عقلانیت حاج قاسم ترکیبی از عقلانیت ابزاری و عقلانیت متصل به وحی بود، یعنی در عین توکل به خدا و نترسیدن از هیبت ظاهری دشمن تلاش می کرد تا برآورد درستی از صحنه های عملیات داشته باشد.

وی گفت: شهید سلیمانی این اشک برای حسین را بالاترین ثروت برای قیامت می‌دانست و فرمود: همراه خود دو چشم بسته آوردم که ثروت آن در کنار همه ناپاکی ها یک ذخیره ی ارزشمند است و آن گوهر اشک بر حسین علیه السلام و فاطمه سلام الله است گوهر اشک دفاع از مظلوم و یتیم است. 

کارشناس مسائل سیاسی روز بیان کرد: یکی از ویژگی های رفتاری سپهبد شهید سلیمانی اخلاص است، او دیگر به انقطاع الی الله رسیده بود و با سلوک معنوی از خودخواهی دور بود، ولایت مداری ایشان اینگونه بود که در تمام برنامه ها نظر امام خامنه ای را برتر می‌دانست. 

تاج الدینی افزود: انقلابی گری حاج قاسم که به فرموده مقام معظم رهبری اهل هیچ حزب و جناحی نبود اما بشدت انقلابی بود و با تدبیر عمل می‌کرد، او پایداری جمهوری اسلامی را ضامن بقای مکتب اسلام و عتبات عالیات می‌دانست.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی مردم محور، و عاشق مردم بود و خود را خادم آن ها می‌دانست، شجاعت و تدبیر، نمونه ی تدابیر شجاعانه ی او در بسیج های مردمی سوریه و عراق بود و سفر به سوریه دیدار با پوتین برای مجاب کردن روسیه برای شرکت در مقابله با تروریسم در سوریه بود.

کارشناس مسائل سیاسی روز بیان کرد: حاج قاسم در مدیریت بحران و بن‌بست‌شکنی مهارت داشت و با شکست دشمن برای کشور فرصت ایجاد کرد، شکست داعش در زمان محاصره عامرلی در شمال عراق و نمونه های دیگر از ویژگی های بن‌بست‌شکنی او بود. 

وی افزود: شهید سلیمانی فراجناح بود‌؛ خود را متعلق به مردم و انقلاب می‌دانست و با دشمنان مرزبندی داشت به دنبال تفکیک مرزها بود که شرط باهم بودن توافق و بیان صریح حول اصول است. 

زمان شناس و عملگرا بود

تاج الدینی گفت: حاج قاسم زمانی که ایجاب می‌کرد، از خواب و خوراک می‌گذشت و زمانی که به عمل خاصی نیاز داشت با دقت وارد می‌شد و عملگرا بود حدود شرعی را رعایت می‌کرد کع حضرت آقا فرمودند: او در دهان خطر می‌رفت و جان دیگران را تا می‌توانست حفظ می‌کرد.

کارشناس مسائل سیاسی روز بیان کرد: شهید سلیمانی در جنوب شرق سوریه از صاحب خانه حلالیت می طلبید، از اشرافی‌گری پرهیز می‌کرد، ساده زیست بود، توقع هیچ چشم‌داشتی نداشت، از خانواده شهدا تکریم به عمل می‌آورد، به خانواده شهدا سرکشی می‌کرد و بخاطر همین وصیت کرد، دوست دارم جنازه ام را فرزندان شهدا بر دوش بگیرند، شاید به برکت اصابت دستان پاک آن ها بر جسدم خدا مرا مورد عنایت قرار دهد.

انتهای پیام/ تاج الدینی 




عقلانیت، حرف اول در مکتب حاج قاسم است

منبع:آرمـان
? عقلانیت، حرف اول در مکتب حاج قاسم است