عضویت در شبکه‌های اجتماعی؛ شمشیری دولبه!

به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ شبکه‌های اجتماعی به دلیل اشتراک اطلاعات بسیار محبوب هستند تا حدی که می‌توانند دیدگاه‌های سیاسی جدیدی را شکل دهند و بر تعاملات شخصی افراد تأثیر بگذارند. به عنوان مثال کمپین ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ را در نظر بگیرید، شبکه‌های اجتماعی قدرت خود را برای تضمین […]


به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ شبکه‌های اجتماعی به دلیل اشتراک اطلاعات بسیار محبوب هستند تا حدی که می‌توانند دیدگاه‌های سیاسی جدیدی را شکل دهند و بر تعاملات شخصی افراد تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال کمپین ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ را در نظر بگیرید، شبکه‌های اجتماعی قدرت خود را برای تضمین پیروزی وی نشان دادند و به نظر می‌رسد وجود شبکه‌های اجتماعی برای احزاب سیاسی مهم تلقی می‌شود.

جالب است بدانید در کشور هند، شبکه‌های اجتماعی برای احزاب سیاسی که از سکو‌هایی مانند فیسبوک و واتساپ برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

در اقتصاد‌های نوظهور مثل نیجریه، مکزیک، سنگاپور و هند، عموم مردم معتقدند که شبکه‌های اجتماعی فرآیند‌های دموکراتیک را بهبود داده‌اند، به طوری که ۷۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در نیجریه و مکزیک، ۷۶ درصد در سنگاپور و ۷۴ درصد در هند از این دیدگاه حمایت می‌کنند.

در حالی که شبکه‌های اجتماعی افراد را از نقاط مختلف جهان به هم وصل می‌کند، اما باید آگاه بود که تأثیر آن‌ها بر روابط شخصی همچون یک شمشیر دولبه است.

همانگونه که تحقیقات نشان داده است، دلیل عمده افسردگی نوجوانان استفاده از شبکه‌های اجتماعی است و آن قدر قدرتمند است که می‌توانند عزت نفس نوجوانان را از بین ببرد و به جایگزینی برای تخلیه عاطفی آنان تبدیل شوند.

براساس نظرسنجی «PEW» که در سال ۲۰۲۲ انجام شده، ناشن داد که ۵۴ درصد از نوجوانان آمریکایی برای کنار گذاشتن رسانه‌های اجتماعی با مشکل مواجه هستند.

در حالی که ۸۰ درصد احساس می‌کنند با دوستان خود ارتباط بیش‌تری دارند، ۷۱ درصد شبکه‌های اجتماعی را فضایی خلاقانه می‌دانند، ۳۸ درصد احساس می‌کنند تحت تأثیر محتوا‌های آن قرار می‌گیرند و ۲۹ درصد هم برای به اشتراک گذاشتن محتوای جلب توجه تحت فشار هستند.

استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی، به خصوص زمانی که بیش از سه ساعت در روز باشد، باعث ایجاد مشکلات حاد روحی و روانی در نوجوانان می‌شود؛ بنابراین کاربران باید قبل از آن که پستی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند؛ تاثیرات و عواقب آن را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

 

 


عضویت در شبکه‌های اجتماعی؛ شمشیری دولبه!

منبع: بــرنا
? عضویت در شبکه‌های اجتماعی؛ شمشیری دولبه!