عزاداری‌های محرم برای این است که راه امام حسین پابرجا بماند

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به درس و عبرت‌های نهضت امام حسین علیه السلام گفت: محرم و صفر را به بهترین وجه ممکن برگزار می‌کنیم و باید مراقب باشیم راه حسین علیه السلام راه روشن شهادت و ایثار در کربلا که پیام‌رسان آن زینب سلام الله علیهاست، […]



نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به درس و عبرت‌های نهضت امام حسین علیه السلام گفت: محرم و صفر را به بهترین وجه ممکن برگزار می‌کنیم و باید مراقب باشیم راه حسین علیه السلام راه روشن شهادت و ایثار در کربلا که پیام‌رسان آن زینب سلام الله علیهاست، پابرجا بماند و کسانی دوباره عاشورا را رقم نزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های نهضت حسینی اظهار کرد: کنار گذاشتن امامت و اهل بیت از جمله این عبرت‌هاست که بستر اتفاقات نامبارک زیادی را در جامعه اسلامی آن روز فراهم کرد.

علیدادی سلیمانی گفت: در برابر این بی‌حرمتی‌ها جامعه اسلامی هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌داد و به وصی پیامبر به صراحت جسارت می‌شد تا به جنگ با امام جامعه منجر شد.

وی افزود: زمانی عزاداران در این امر موفق می‌شوند و از راه حسین علیه‌السلام حراست و پاسداری می‌کنند که با بصیرت کامل در عزای ایشان حضور داشته باشند و پرچم‌ها را با بصیرت بالا ببرند.

علیدادی‌ سلیمانی اظهار کرد: راه و حرکت امام حسین علیه‌السلام از سیاست جدا نیست زیرا مجلس سیدالشهدا و عزاداری برای حضرت ذاتاً ظلم‌ستیز است که اگر نبود رضاخان روضه‌ها را ممنوع نمی‌کرد.

امام جمعه کرمان از هیئت‌های مذهبی، وعاظ، مداحان و اقشار مختلف مردم که به بهترین وجه ممکن عزاداری دهه اول محرم را برگزار کردند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به ماجرای ترور ترامپ گفت: نمایش مضحک ترور نافرجام ترامپ با هدف بُرد داخلی برای آمریکایی‌ها، گرم کردن تنور انتخابات و هم بُرد خارجی برای غفلت افکار عمومی از قتل عام در غزه بود اما آنقدر مضحک و ساختگی بود که داخل و خارج آمریکا متوجه آن شدند.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان گفت: دوران رقابت انتخاباتی در کشور ما تمام شده و به دوران پس از انتخابات رسیدیم که متناسب با آنچه جمهوری اسلامی و خون شهدا و ارزش‌های اسلامی می‌طلبد با سه مسئله مواجه هستیم و اولین مسئله انسجام و وحدت ملی کشور در سایه ارزش‌های دینی تحت فرمان رهبری انقلاب است.

وی ادامه داد: باید همدلی و هماهنگی قوای سه‌گانه و نهادهای موثر و مراکز حساس فرهنگی سیاسی کنار هم قرار گرفته و قدرت جمهوری اسلامی را روز به روز برای یأس دشمنان و امیدواری دوستان بیشتر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه حفظ منافع کشور نیازمند وحدت ملی است، اظهار کرد: کشور ما ارزشی است و محور انسجام هم ارزش‌های الهی، انسانی و انقلابی است که باید به آن توجه داشت و بر همین مبنا باید منصب‌ها را به افراد واگذار و بر همین مبنا عمل و یکدیگر را یاری کرد و دولت و مردم در کنار سایر قوا به حفظ ارزش‌های اسلامی بپردازند و دشمن را ناکام بگذارند.

وی افزود: وقتی ارزش‌ها حفظ شد راه نفوذ دشمن بسته و او ناامید و شکست خورده می‌شود و باید مؤمن به راه امام و رهبری نظام و تحت فرمان رهبری عظیم الشان قرار بگیریم و محور انسجام ملی و دفاع از ارزش‌های اسلامی را تبعیت از دستورات رهبری قرار دهیم.

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه آرایش و شکل‌گیری دولت جدید نیز در این سه محور معنای حقیقی خود را پیدا می‌کند.

وی بر حفظ ارزش‌های الهی برای کشوری که الگوی مظلومان جهان است و هم تبعیت از رهبری و در کنار هم قرار گرفتن برای ساختن کشور و پرداختن به معیشت مردم و رسیدگی به اقتصاد کشور، اختلافات و درگیری‌های جناحی و سیاسی را به صحنه اجرایی کشور و مدیریت‌ها نکشاندن تاکید کرد.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به نسل‌کشی در غزه گفت: رژیم جعلی در این جنگ طولانی و خانمان‌سوز شکست خورده اما دنبال این است با گذشت زمان بخشی از شکست خود را جبران کند که تاکنون هیچ دستاوردی برای شکست نداشته و قتل عام مردم بیگناه او را به فروپاشی نزدیکتر و در نظر مردم دنیا منفور می‌کند.

وی افزود. امیدواریم مجامع بین المللی هر چه زودتر آتش بس را در دستور کار قرار دهند و بیش از این اجازه آدم‌کشی به رژیم صهیونیستی ندهند.

انتهای پیام


عزاداری‌های محرم برای این است که راه امام حسین پابرجا بماند

منبع: ایـسنا
? عزاداری‌های محرم برای این است که راه امام حسین پابرجا بماند