عدلیه کرمان حامی اشتغال و تولید است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با همت دستگاه قضایی استان بسیاری از مسائل واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی کرمان رفع شده است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از معاونان […]



رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با همت دستگاه قضایی استان بسیاری از مسائل واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی کرمان رفع شده است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از معاونان و مسئولان ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور در کارخانه فرو آلیاژ رباط به‌صورت مستقیم با مدیران، مهندسان، متخصصان و کارگران این واحدهای تولیدی گفتگو کرد و پای درد دل سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی نشست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی از دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها به‌گونه‌ای است که موانع زیادی را جلوی پای صنایع و معادن گذاشته است، اما با همت دستگاه قضایی استان کرمان بسیاری از مشکلات و مسائل واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان رفع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی در حاشیه بازدید از کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان بیان کرد: ویژگی بارز کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان استفاده از نیروی انسانی بومی، استعداد و سلیقه ایرانی در طراحی‌ها و مهندسی بومی است. همچنین این واحد صنعتی در ساخت ماشین آلات از نیروهای داخلی استفاده کرده است که جا دارد این کارخانه به‌عنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان این مطلب که کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را به‌صورت مستقیم و بیش از دو برابر این تعداد را به شکل غیرمستقیم فراهم کرده است، اظهار کرد: تولیدات و محصولات این مجموعه جزو محصولات استراتژیک کشور است و مواد خام را به سه ماده پر ارزش تبدیل می‌کند که ۹۵ درصد یکی از این سه محصول را به خارج از کشور صادر می‌کند و ارزآوری خوبی را ایجاد کرده است.
 

وی با بیان این مطلب که کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان در استان و کشور از نظر کیفیت تولیدات، شاخص و پیشگام است، ادامه داد: امیدواریم با فراهم شدن زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت این واحد صنعتی، شاهد شکوفایی بیشتر این کارخانه باشیم و با کمک دیگر نهادهای ذی‌ربط، از صددرصد ظرفیت این کارخانه استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی عنوان کرد: یکی از گلایه‌مندی‌های مدیران این کارخانه ایجاد محدودیت‌ها در حوزه تامین انرژی از جمله برق و آب مورد نیاز صنعت است، که در این رابطه دستگاه قضایی تابع سیاست‌های کلی نظام اسن و توصیه می‌شود واحدهای تولیدی بزرگ برای تامین انرژی برق خود به سمت خودکفایی بروند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان، موضوع تامین آب مورد نیاز این واحد صنعتی باتوجه‌به طرح‌های توسعه‌ای آن است که بایستی این موضوع نیز از طریق دستگاه‌های متولی و ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حمایت از تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان با تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان مشکلات مالیات و پولی و بانکی این کارخانه بررسی و تدابیر لازم در جهت رفع مشکلات موجود این کارخانه وضع خواهد شد.

انتهای خبر/م


عدلیه کرمان حامی اشتغال و تولید است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? عدلیه کرمان حامی اشتغال و تولید است