عاشورا مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج‌) است

کرمان‌ – فت فتو – مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه بین انقلاب خونین حسین ابن علی (ع) و انقلاب جهانی امام عصر (عج) یک ارتباط تنگاتنگی وجود دارد گفت: عاشورا مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج‌) است. به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل روابط عمومی حسینیه ثارالله کرمان، حجت الاسلام شیخ […]

کرمان‌ – فت فتو – مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه بین انقلاب خونین حسین ابن علی (ع) و انقلاب جهانی امام عصر (عج) یک ارتباط تنگاتنگی وجود دارد گفت: عاشورا مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج‌) است.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل روابط عمومی حسینیه ثارالله کرمان، حجت الاسلام شیخ الامیر صادقی در جمع عزاداران حسینی در حسینه ثارالله کرمان با اشاره‌ به فرموده امام جعفر صادق (ع) مبنی بر اینکه حتی نفس کشیدن عزادار امام حسین (ع) حکم تسبیح دارد افزود: زمانی که امام زمان (عج) ظهور کند نعمت ها و مخلوقات فراوانی در اختیار او است.

وی اظهار داشت: زمانی قرآن و عاشورا مورد نظر قرار می گیرند، مشاهده می‌شود عاشورا می‌تواند مقدمه‌ای برای ظهور باشد و این مهم می‌تواند در شرایطی که قلم‌ها و زبان های مسموم سخنانی را مطرح می کنند و امید را از جامعه می گیرد؛ امیدبخش و موثر باشد. 

حجت‌الاسلام صادقی گفت: در روایات آمده که شهادت حسین ابن علی حرارتی را در دل مؤمنین به وجود می‌آورد که عاشورا و محرم فراموش نمی‌شود که این مهم امیدواری برای مسئله مهدویت و ظهور است.

وی با بیان اینکه در دنیا قانون فرسودگی و از یاد رفتن و فراموش شدن وجود دارد افزود: بسیاری از حوادث در دنیا اتفاق افتاده اما یادی از آنها نیست و فراموش شده اند از جمله در جنگ جهانی اول و دوم ۱۰۰ میلیون انسان کشته شد اما نام و سخنی از آنها نیست اما ۷۲ نفر در سرزمین کربلا در سال ۶۱ هجری به شهادت رسیدند نام آنها تا ابد ماندگار است و قانون فرسودگی و فراموشی برای عاشورا مفهمومی ندارد و این حرارات و غم غصه آنچنان باقی است که سرد نمی‌شود.

مدرس حوزه های علمیه با اشاره اینکه نام امام حسین (ع) تا ابد زنده است، زیرا عاشورا زنده است تصریح کرد: سرمایه جهان اسلام در واژه های بعثت، غدیر، عاشورا، ظهور و مهدویت است و تا عاشورا هست امیدوار ظهور مهدویت و امام عصر (عج) هستیم و انقلاب خونین امام حسین (ع) تا انقلاب جهانی امام زمان (عج) می‌تواند بهترین سوژه سخن وعاظ در این روزها باشد.

وی تاکید کرد: هر انقلابی که در مسیر این ۲ انقلاب خونین و انقلاب جهانی قرار گیرد می‌تواند امیدبخش باشد.

وی با بیان اینکه جهان شیعه به برکت نواب امام زمان (عج) است تاکید کرد: از زمان شیخ طوسی و مفید تا به امروز مردم با تبعیت از نواب امام زمان(عج) می‌توانند امید داشته باشند و در این عصر از مقام معظم رهبری تبعیت جویند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت فقیه و از جانشین و جانشینان امام زمان(عج) در طول قرن ها باعث بالندگی شیعه شده است تصریح کرد: ارتباط بین عاشورا و ظهور یکی از بحث های مهم وضروری زندگی است.

وی با بیان اینکه امروزه نام امام حسین(ع) همه جای عالم شنیده می شود تصریح کرد: در دهه محرم در تمامی کشورها مجالس و محافل امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وصیت نامه سپهبد شهید سلیمانی مبنی بر اینکه مردم کرمان همیشه و تا آخر با ولایت باشند افزود: این ولایت، ولایت علی بن ابیطالب است و خیمه او خیمه حسین فاطمه (س) است و باید دور او گردید و همه این ها از عاشورا گرفته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره اینکه ۱۸ درخواست در زیارت عاشورا می‌خوانیم تصریح کرد: یکی از فرازهای زیارت عاشورا آمده است خون خواه شهدای کربلا وجود مقدس امام زمان(عج) است. 

وی خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا امید است و رهبر معظم انقلاب چگونه با قدرت و قاطعیت در سخنانشان به راحتی مطالب را بیان می کند زیرا برگرفته از قرآن، راویات و زیارت عاشورا است.

وی با اشاره به ارتباط بین سیدالشهدا و امام زمان(عج) گفت: امام حسین (ع) فرمودند، نهمین از فرزند من قیام خواهد کرد و به وسیله او زمین مرده، زنده می‌شود.



منبع:ایرنـا
? عاشورا مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج‌) است