ظرفیت ویژه کرمان در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی استان موقعیت بسیار ویژه‌ای دارد. محمدمهدی فداکار شامگاه ۱۹ مهرماه در گام اول طرح ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله و ۴۰۴۰ روستای کشور با حضور رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: کرمان استان […]



نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی استان موقعیت بسیار ویژه‌ای دارد.

محمدمهدی فداکار شامگاه ۱۹ مهرماه در گام اول طرح ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله و ۴۰۴۰ روستای کشور با حضور رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: کرمان استان متنوعی به لحاظ جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و این تنوع جاذبه‌هایی را در کنار خود ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بخش کشاورزی ۳۸ درصد شاغلان استان کرمان را شامل می‌شود و پسته، خرما و محصولات جالیزی خارج از فصل سه محصول اصلی صادراتی استان به شمار می‌روند.

استاندار کرمان گفت: به لحاظ گردشگری، یک سوم از ۳۰ اثر ثبت جهانی کشور در استان کرمان قرار دارد و این آثار تاریخی از جنوب تا شمالی‌ترین نقطه استان جاذبه‌های قوی ایجاد کرده است.

فداکار تصریح کرد: مهمترین نکته استان کرمان در ظرفیت‌های معدنی آن است. از معدن تا ورق صنعت فولاد در استان کرمان رقم‌ خورده و توسعه زیادی اتفاق افتاده است.

وی به اشتغال ۴۰ درصدی بخش صنعت و معدن در استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد حقوقی دولتی معادن کشور در استان کرمان پرداخت می‌شود، ۷۰ درصد کرومیت کشور نیز در این استان است.

استاندار کرمان، پنج فرودگاه، دو خط ریلی، معادن کوچک و متنوع جنوب استان، ۵۰‌ شهرک و ناحیه صنعتی، شکستن طلسم انتقال آب از دریا، ظرفیت گیاهان دارویی، صنایع دستی قدیمی و کهن از جمله فرش و پته و سنگ‌های قیمتی را از جمله ظرفیت‌های استان برشمرد.

فداکار با اشاره به طرح‌های توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در سطح کشور و استان کرمان تاکید کرد: کارهای بازار پسندی در این مجوعه‌های کوچک تولید می‌شود اما متصل به بازار نیستند تا تولید باارزش آنها باید به یک اقتصاد متصل شود.

انتهای پیام


ظرفیت ویژه کرمان در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی

منبع: ایـسنا
? ظرفیت ویژه کرمان در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی