ظرفیت تخت‌های ICU در کرمان تکمیل شد/بستری ۱۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان/کادر درمان به شدت از نظر روحی آسیب دیده است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به بستری هزار و ۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان از تکمیل ظرفیت آی‌سی‌یوها خبر داد و گفت که در حال حاضر خدمات آی‌سی‌یو در اتاق‌هایی غیر از این بخش ارائه می‌‌شود. به گزارش فت فتو؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: «وضعیت بستری بیمارستان‌های استان […]

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به بستری هزار و ۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان از تکمیل ظرفیت آی‌سی‌یوها خبر داد و گفت که در حال حاضر خدمات آی‌سی‌یو در اتاق‌هایی غیر از این بخش ارائه می‌‌شود.

به گزارش فت فتو؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: «وضعیت بستری بیمارستان‌های استان کرمان در مراحل آخر ظرفیت است و آی‌سی‌یوها تقریبا ۱۰۰ درصد اشغال است و اکنون خدمات آی‌سی‌یو را در اتاق‌های غیر از این بخش ارائه می‌دهیم».

وی افزود: «تجهیزات و کمبودی از این دست در سطح بیمارستان‌ها نداریم، دارو هم به صورت مقطعی و موقت ممکن است کمبود ایجاد شده باشد اما در داروهای بیمارستانی به صورت کلی و اساسی مشکلی نداریم».

رشیدی‌نژاد اضافه کرد: «تخت‌های بیمارستانی در سطح استان کرمان با همه‌ی دردسرها و سختی‌ها، ایجاد شده اما مهم منابع انسانی ماست و همکاران ما تحت فشار هستند، فشار روحی که برای فوت افراد جلوی چشمشان می‌بینند».

وی بیان کرد: «دستیاران ما در بیمارستان شرایط سختی دارند و عمدتا بار بیماران کرونایی روی دوش متخصصان عفونی، داخلی، بیهوشی و پرستاران است که به شدت آسیب روحی دیده‌اند».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: «فشار کاری بر دوش کادر درمان است که از عهده‌ی آن‌ها خارج است و به لحاظ روحی قابل تحمل نیست و همکاران در شهرستان‌ها و بیمارستان‌های دیگر هم همین شرایط را دارند».

وی افزود: «در استان کرمان متوسط تعداد بیماران کرونایی بستری ۵۴۷ نفر است و در پیک شدید قبل ۷۹۰ بیمار قطعی و ۱۳۷۰ بیمار بستری داشتیم که الان ۱۱۸۲ قطعی مثبت و ۱۸۵۰ بیمار بستری داریم ضمن این‌که بیماران بدحال‌تر هم هستند».

 



منبع:بــرنا
?
ظرفیت تخت‌های ICU در کرمان تکمیل شد/بستری ۱۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان/کادر درمان به شدت از نظر روحی آسیب دیده است