ظرفیت‌های عظیم داخلی را نباید به غرب گره زد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی تلاش داشتند تا اقتصاد ایران را به قدرت‌های خارجی گره بزنند که این مسئله یکی از اشتباهات راهبردی و بزرگی است. حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به برگزاری مناظره شب گذشته بین نامزدهای ریاست جمهوری و مطرح شدن مسائل مختلف گفت: […]



کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی تلاش داشتند تا اقتصاد ایران را به قدرت‌های خارجی گره بزنند که این مسئله یکی از اشتباهات راهبردی و بزرگی است.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به برگزاری مناظره شب گذشته بین نامزدهای ریاست جمهوری و مطرح شدن مسائل مختلف گفت: از مولفه‌های مهم برای کشورمان اتکا به ظرفیت‌های بومی و داخلی و تجربه تعامل ایران با جامعه جهانی است که این مسئله بسیار مهم و پررنگ است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: برخی تلاش داشتند تا اقتصاد ایران را به قدرت‌های خارجی گره بزنند که این مسئله یکی از اشتباهات راهبردی و بزرگی است که برای کشور به‌وجود آمد و ظرفیت‌های درون‌زا جامعه نادیده گرفته شده است.

وی ابراز کرد: آقای جلیلی به‌‌عنوان یک شخصیت واقع‌نگر و شخصیتی که تکیه بر ارزش‌های ملی، داخلی و اسلامی دارد، و همواره معتقد است که باید از ظرفیت داخلی برای ایجاد فاصله و مقابله با زیاده‌خواهی و باج‌خواهی غرب استفاده کرد و اگر این مهم عملیاتی شود، طبیعتاً کشورهای غربی نمی‌توانند از تحریم‌ها برای فشار به مردم ایران استفاده کنند و به‌نظر می‌رسد این مسئله کاملاً راهبردی است.

هانی‌زاده ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: هر رئیس جمهوری که در پانزدهم تیرماه پیروز شود باید به این سمت و سو حرکت کند که نگاه‌ها از خارج به داخل معطوف شود و نباید اقتصاد ایران را که یک اقتصاد کاملاً موثر و قابل قبول است به خارج ارتباط پیدا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد که اگر این مولفه عملیاتی شود و ایران با ظرفیت‌های عظیم انسانی، انرژی گسترده، معادن عظیم، مسائل پزشکی و صنعتی نه تنها می‌تواند به خودکفایی برسد، بلکه می‌تواند به‌عنوان کشور صادرکننده فناوری در جهان تلقی شود که اگر این مولفه مورد توجه جدی قرار بگیرد و همه نهادها کمک کنند مسئله اهرم فشاری که در طول یک دهه گذشته در اختیار غربی‌ها بود، از دست غربی‌ها خارج خواهد شد.

انتهای خبر/ م
 


ظرفیت‌های عظیم داخلی را نباید به غرب گره زد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ظرفیت‌های عظیم داخلی را نباید به غرب گره زد