ظرفیت‌های صنعت طلا در کرمان مغفول مانده‌ است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«مصرف طلا به‌عنوان یک صنعت ظریف رو به افزایش است و اگر هزینۀ ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومانی دستمزد ساخت طلا به کرمان منتقل شود،حدود ۵ تا ۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد». سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان این‌که صنعت طلا مغفول مانده و سهم آن در GDP […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«مصرف طلا به‌عنوان یک صنعت ظریف رو به افزایش است و اگر هزینۀ ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومانی دستمزد ساخت طلا به کرمان منتقل شود،حدود ۵ تا ۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد».

سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان این‌که صنعت طلا مغفول مانده و سهم آن در GDP  استان مشخص نیست که باید بیشتر به آن پرداخت،افزود:«به دلیل اینکه اکثر فعالیت‌های اقتصادی کرمان در حوزه‌های معدنی،صنعتی و کشاورزی است،بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزۀ بانوان از اشتغال بازمانده‌اند و این صنعت می‌تواند به افزایش اشتغال آن‌ها کمک کند».

وی با بیان این‌که صنعت طلا گنج کشف‌نشده‌ای در اشتغال است،ادامه داد:«از آنجایی که تاکید اتاق کرمان بر صادرات کالاهای متنوع است،طلا می‌تواند در این زمینه ارزش‌آفرینی و ارزآوری بیشتری داشته باشد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،طبیب‌زاده در نشست اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهر،نقره و سنگ‌های قیمتی استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت طلا چند منظوره،لوکس،ارزش‌آفرین و تقویت‌کنندۀ فرهنگ است،اضافه کرد:«انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان در این حوزه و پرداختن به مسائل فرهنگی و میراث استان در این صنعت،ازجمله موارد ارزشمندی است که در کرمان باید بیشتر به آن پرداخته شود».

وی یادآور شد:«اتاق کرمان در تهیۀ نقشۀ راه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهر،نقره و سنگ‌های قیمتی،شناخت وضعیت فعلی،رفع موانع،آموزش و … حمایت‌های خود را از فعالان انجام خواهد داد».

در ادامه رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهر،نقره و سنگ‌های قیمتی استان کرمان نیز بیان کرد:«جوانان و فعالان این حوزه خلاقیت و توانمندی‌های بسیاری دارند که امیدواریم اتاق کرمان از آن‌ها در زمینۀ صادرات و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی حمایت کند».

احمد منصوری‌نژاد افزود:«نمایشگاه جواهرات استانبول در مهرماه سال جاری با حضور فعالان ۵۰ کشور مصرف‌کنندۀ طلا در جهان شامل قطر،امارات،عربستان،کویت و بحرین برگزار می‌شود که ۹۰ درصد طلای مصرفی این کشورها را فعالان ترکیه می‌سازند».

وی ادامه داد:«امیدواریم اتاق برای شرکت در این نمایشگاه حمایت‌های لازم را از انجمن انجام دهد».

گفتنی است در این نشست جمعی از اعضای انجمن به بیان نظرات و مسائل خود پرداختند.




ظرفیت‌های صنعت طلا در کرمان مغفول مانده‌ است

منبع:خبر کرمان
?

ظرفیت‌های صنعت طلا در کرمان مغفول مانده‌ است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی