طرح کهکشان تعاون در کرمان اجرا می‌شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره بر اینکه استان کرمان‌ با بهره‌گیری از ظرفیت ۵ هزار و ۴۰۰ تعاونی فعال نقش جدی در کسب و کار تعاون‌محور دارد،گفت:«کرمان در حوزۀ صادرات جزو استان‌های برتر بوده است». مهدی مسکنی از اجرای طرح کهکشان تعاون‌ خبر داد و افزود:«این طرح در […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره بر اینکه استان کرمان‌ با بهره‌گیری از ظرفیت ۵ هزار و ۴۰۰ تعاونی فعال نقش جدی در کسب و کار تعاون‌محور دارد،گفت:«کرمان در حوزۀ صادرات جزو استان‌های برتر بوده است».

مهدی مسکنی از اجرای طرح کهکشان تعاون‌ خبر داد و افزود:«این طرح در راستای ایجاد زنجیرۀ ارزش،تولید و خلق ارزش در ظرفیت تولیدی تعاونی‌ها است که ‌اقداماتی در استان‌های مختلف انجام شده و کرمان یکی از استان‌های منتخب است».

وی اضافه کرد:«در استان کرمان،زنجیرۀ ارزش در حوزۀ صنایع‌دستی ‌است‌،۲۰۸ تعاونی صنایعدستی در استان فعال هستند که در طرح کهکشان تعاون قرار داده شده‌اند. مدنظر است که بتوانیم چرخۀ تامین و چرخۀ لجستیکی این تعاونی‌ها را پیگیری کنیم و منابع و خدماتی را که نیاز دارند از طریق خطوط اعتباری حمایت کنیم».

مسکنی با اشاره به پایداری اقتصادهای خُرد گفت:«کرمان یکی از استان‌های سرآمد و دارای ظرفیت‌های زیادی است،کهکشان تعاون را در استان‌ راه‌اندازی می‌کنیم که در راستای ایجاد زنجیرۀ ارزش محصولاتی است که در استان وجود دارد و منابع اعتباری مختص خاص استان‌ در این طرح دیده شده است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بخش تعاون را یکی از ارکان اقتصاد ایران دانست و گفت:«تعاون‌ بعد از اقتصاد دولتی است و به دنبال این هستیم که در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به آن شود و نیاز است استانداران در این حوزه و بخش دولتی کمک کنند».

وی با اشاره به ابلاغ سند توسعه تعاون از سوی رئیس‌جمهور،یادآور شد:«در این سند برای ۲۸ دستگاه و سازمان تکلیف مشخص شده است».

گفتنی است،تفاهم‌نامه طرح کهکشان تعاونی در استان کرمان به امضا رسید.




طرح کهکشان تعاون در کرمان اجرا می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

طرح کهکشان تعاون در کرمان اجرا می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی