طرح شهید عجمیان الگویی برای هسازی مدارس | اخبار استان کرمان

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان کهنوج گفت: طرح شهید عجمیان با هدف ارتقای مسئولیت‌پذیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اجرا می‌شود. معصومه بارانی در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان» در حاشیه افتتاح طرح شهید عجمیان در مدرسه الزهرا در شهرستان کهنوج که امروز برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهید عجمیان در مدارس آموزش و […]




مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان کهنوج گفت: طرح شهید عجمیان با هدف ارتقای مسئولیت‌پذیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معصومه بارانی در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان» در حاشیه افتتاح طرح شهید عجمیان در مدرسه الزهرا در شهرستان کهنوج که امروز برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهید عجمیان در مدارس آموزش و پرورش کهنوج در ایام تابستان اجرا شد.

وی افزود: طرح شهید عجمیان به منظور بهسازی و استاندارسازی مناطق کم برخوردار در مدارس کهنوج اجرا می‌شود، از عوامل موثر در تلطیف روحیه دانش‌آموزان و معلمان برای فراگیری موثر آموزه‌های تعلیم و تربیت آراستگی، زیبایی، نظم و انضباط در مراکز آموزشی و محیط و فضای آموزشی مدارس است که به سرزندگی و شادابی دانش‌آموزان منجر می‌شود.

 
بارانی با اشاره به فعالیت‌های تحت پوشش این طرح گفت: فعالیت‌های تحت پوشش طرح شهید عجمیان که در مدارس اجرا می‌شود اقدامانی مانند تعمیرات میز و نیمکت، درب و تخته کلاس‌ها، رنگ‌آمیزی دیوارهای کلاس‌ها، محوطه مدرسه، ترسیم دیوارنگاره‌ها و نگارش شعارهای تربیتی است.
 
وی با اشاره به جزئیات این طرح افزود: زیباسازی و شاداب‌سازی نمازخانه‌های مدارس به عنوان یکی از موقعیت‌های مهم تربیتی، ایجاد حیاطی پویا و با نشاط برای زنگ تفریح و ساعات ورزشی دانش‌آموزان، مرمت جزئی عایق سقف‌ها، تعمیر و بهسازی سرویس‌های بهداشتی از اهم فعالیت‌های تحت پوشش این طرح است.
 
مسئول بسیج دانش آموزی کهنوج با بیان اینکه فقط با کار گروهی و همکاری همه بخش‌ها می‌توان به جامعه دانش‌آموزان مناطق کم‌تر برخوردار خدمت کرد، گفت: بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌‌برخوردار بسیار مهم است و این طرح با یک حرکت جهادی و با همکاری نهادهای مختلف در حال انجام است.
 
وی بیان کرد: طرح شهید عجمیان باعث افزایش مسئولیت‌پذیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان خواهد شد و این طرح مربوط به نوجوانانی است که به‌صورت جهادی برای خدمت به دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.
 
مسئول بسیج دانش‌آموزی کهنوج گفت: مردمی‌سازی و مشارکت مردم در این طرح از مهم‌ترین اهداف است بنابراین تغییر در نگاه مردم و همه اقشار نسبت به مقدس‌ترین مکان تعلیم و تربیت یعنی مدرسه، حائز اهمیت است.
 
بارانی خاطرنشان کرد: شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و بر این اساس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشت.
 
روح الله عجمیان بسیجی شهیدی بود که آبان ماه سال ۱۴۰۱ در درگیری با اغتشاش‌گران و آشوب‌گران در کرج با ضربات متعدد چاقو و سنگ و لگد به شهادت رسید.

انتهای خبر/پ


طرح شهید عجمیان الگویی برای هسازی مدارس

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? طرح شهید عجمیان الگویی برای هسازی مدارس