طرح توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر کرمان اجرا می‌شود

نذیر کرمان/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طرح ساماندهی و توانمندسازی حاشیه شهر کرمان با استفاده از ظرفیت آراء جایگزین حبس در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد. سیدمهدی قویدل هشتم مردادماه در نشست برنامه‌ریزی تحقق اهداف کارگروه طرح ویژه استفاده از نهادهای ارفاقی درباره صدور احکام مجازات […]



نذیر کرمان/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طرح ساماندهی و توانمندسازی حاشیه شهر کرمان با استفاده از ظرفیت آراء جایگزین حبس در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

سیدمهدی قویدل هشتم مردادماه در نشست برنامه‌ریزی تحقق اهداف کارگروه طرح ویژه استفاده از نهادهای ارفاقی درباره صدور احکام مجازات جایگزین حبس اظهار کرد: یکی از برنامه‌های عملیاتی که معاونت راهبردی قوه قضائیه ابلاغ نموده، تاسیسات و نهادهای ارفاقی قانونی است که این طرح در کرمان در راستای حبس‌زدایی، بهسازی، توانمندسازی و مشاوره‌ای حاشیه شهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: بایستی به نیازهای اجتماعی، بهداشتی، رفاهی و تفریحی مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان اهمیت بیشتری داده شود که پیرو آن جرم و جنایت نیز در این مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.

قویدل با بیان این مطلب که وظایف تمامی دستگاه‌ها به منظور ساماندهی مناطق حاشیه شهر در قانون پیش بینی شده، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌های متولی توجهی به قشرهای آسیب‌پذیر ندارند.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در ساخت و ساز مراکز آموزشی، فرهنگی و مشاوره‌ای حاشیه شهر از ظرفیت آراء جایگزین حبس استفاده خواهد شد، گفت: همچنین شیوه‌نامه همکاری با نهادهای پذیرنده خدمات محکومان منعقد و از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده خواهد شد.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی این حوزه در سال جاری خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل معاونت راهبردی قوه قضائیه، قضات کرمانی از ظرفیت منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و تبلیغات اسلامی و سایر سازمان‌های داوطلب در احکام جایگزین حبس استفاده خواهند کرد.

 قویدل ادامه داد: برخی از حوزه‌های قضایی از جمله کهنوج عملکرد مناسبی در صدور احکام جایگزین حبس داشته و طی تفاهمنامه‌ای که با منابع طبیعی داشته توانسته با استفاده از آراء جایگزین حبس نسبت به ترویج بیابان‌زدایی همکاری نموده ‌و از طرح‌های جلوگیری از تخریب اراضی ملی و درختکاری در مناطق کویری حمایت کند.

وی تاکید کرد: لازم است برنامه‌های آموزشی ترویج آراء جایگزین حبس به همکاران قضایی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و شعب ویژه برای اجرای آراء جایگزین حبس در اجرای احکام ایجاد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از آمادگی دستگاه قضایی استان برای صدور احکام جایگزین حبس سخن گفت و بیان کرد: طبق پیش بینی‌ها در هر شهرستان یک قاضی به عنوان پیگیری کننده آراء جایگزین حبس تعیین می‌شود و بایستی تا پایان سال حداقل ۱۰۰ رأی در کرمان و در کل استان ۳۰۰ رأی جایگزین حبس صادر شود.

انتهای پیام


طرح توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر کرمان اجرا می‌شود

منبع: ایـسنا
? طرح توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر کرمان اجرا می‌شود