ضرورت تزریق دوز سوم کرونا و رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی

فت فتو/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توجه جدی مردم را نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواستار شد.  علی اصغر خیرخواه در گفت و گو با فت فتو با اشاره به وضعیت بیماری کرونا  در جنوب کرمان گفت: متاسفانه مواردی از ابتلا به سوش جدید بیماری کرونا که […]

فت فتو/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توجه جدی مردم را نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواستار شد.

 علی اصغر خیرخواه در گفت و گو با فت فتو با اشاره به وضعیت بیماری کرونا  در جنوب کرمان گفت: متاسفانه مواردی از ابتلا به سوش جدید بیماری کرونا که با سرعت انتشار بالا مطرح است، در استانهای همجوار منطقه مشاهده شده است و بر این اساس بایستی همچنان رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدید بگیریم.  

وی افزود: هرچند واکسن به طور کامل مانع انتشار بیماری نمی شود، اما کسانی که سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن آنها گذشته حتما برای دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند چرا که دریافت دوز سوم باعث می شود در صورت ابتلا به کرونا، فرد درگیری کمتر و علائم خفیفتری داشته باشد.

خیرخواه با اشاره به آمار مبتلایان بستری در جنوب کرمان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در جنوب کرمان در پایین ترین میزان قرار دارند و بیشتر موارد مبتلابه کرونا سرپائی هستند اما با توجه به شیوع سوش جدید برای حفظ وضعیت موجود، لزوم توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وضعیت واکسیناسیون در شهرستانهای جنوب کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد جمعیت منطقه واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پوشش دوز دوم هم بیش از ۷۳ درصد جمعیت هدف است.

خیرخواه خطاب به  افرادی که ایمنی کامل را ندارند و بیش از سه ماه از دریافت دوز دوم آنها می گذرد و افزود: حتما دوز یادآور را برای ایمنی بیشتر خود و جامعه دریافت کنند.

انتهای پیام




ضرورت تزریق دوز سوم کرونا و رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی

منبع: ایـسنا
? ضرورت تزریق دوز سوم کرونا و رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی