فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با تاکید بر نقش بازاریابی در صادرات خرما،گفت:«در جنوب استان ۶۰ رقم تجاری خرما تولید میشود که این تنوع،ظرفیت خوبی است اما موارد بعد از تولید مهمتر از آن است بهطوری که هر چقدر در تولید خوب عمل کنیم اما در بازاریابی و مارکتینگ خوب […]
فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با تاکید بر نقش بازاریابی در صادرات خرما،گفت:«در جنوب استان ۶۰ رقم تجاری خرما تولید میشود که این تنوع،ظرفیت خوبی است اما موارد بعد از تولید مهمتر از آن است بهطوری که هر چقدر در تولید خوب عمل کنیم اما در بازاریابی و مارکتینگ خوب عمل نکنیم،اتفاقی نمیافتد».
احمد احمدپور اضافه کرد:«باغداران و صادرکنندگان پیشرو جنوب استان به این نکته توجه ویژه ندارند و در شناسایی بازارهای هدف خوب عمل نشده است».
وی افزود:«تولیدکنندگان ما در نمایشگاهها و جشنوارهها حضور پیدا نمیکنند و این موجب ضعف شناخت تولیدکنندگان ما در کشور و خارج از کشور شده است».
احمدپور با بیان اینکه عرضه و شناسایی در بازار مهم است و محصول جنوب کرمان توسط اشخاص دیگری عرضه میشود،یادآور شد:«در دنیای تبلیغات و ارتباطات قرار داریم و یک برند در این دنیا بسیار اثرگذار است».
به گزارش فردایکرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی در همایش بررسی چالشها و مشکلات صنعت بستهبندی و صادرات خرما بیان کرد:«شرایط تولید ۸۵ گونۀ گیاهی در جنوب کرمان وجود دارد اما خرما با بیش از ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید ۲۰ هزار تن در سال،یکی از محصولات مهم و اصلی را تشکیل میدهد».
رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ادامه داد:«خرما یک مزیت برجسته و ویژۀ محصولات باغی در جنوب کرمان و حتی کشور است».
وی یادآور شد:«با اینکه اعتباری برای حضور توسط سازمان در نمایشگاهها نداریم اما هر جا نمایشگاهی در اطراف ما برگزار شود با قدرت شرکت میکنیم».
احمدپور افزود:«اتحادیه،صنف و انجمن در جنوب کرمان نداریم که با وجود آن میتوانیم در حوزۀ نمانام یا برند موفقتر عمل کنیم».
مهدی رمضانی یکی از صادرکنندگان شناخته شدۀ کشور که در حوزۀ آموزش فعال است نیز در این همایش گفت:«به دلیل بیتفاوتی تولیدکنندگان این منطقه ،خرمای آنها در شهرستانهای دیگر بستهبندی و فروخته میشود».
وی با بیان اینکه بستهبندی تغییر کرده و بستهبندیهای استاندارد در منطقه نمیبینیم،افزود:«بستهبندی باید از باغ شروع شود و اگر بستهبندیهای استاندارد استفاده نشود به دلیل اینکه خریداران مجبور به تغییر آن هستند هزینۀ مجددی اعمال میشود».
رمضانی با طرح این سوال که چرا هیچکدام از تولیدکنندگان جنوب در فروشگاههای زنجیرهای حضور ندارد؛ علت آن را نبود بستهبندی استاندارد و نیز نمانام (برند) دانست. /پ
ضرورت بازاریابی برای صادرات خرمای جنوب کرمان
منبع:خبر کرمان ?
:اخبار استان کرمان – اقتصادی
این مطلب بدون برچسب می باشد.
هیات واگذاری در جلسه اخیر خود، قیمت پایه ۵ درصد از سهام شرکت آلومینای ایران را برای عرضه اولیه در بورس مصوب کرد. نذیر کرمان، از سازمان خصوصیسازی، هیأت واگذاری در جلسه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۳ با قیمت پایه و شرایط واگذاری سه مورد از بنگاههای مشمول واگذاری موافقت نمود. در این جلسه قیمت پایه […]
پیرو اطلاعیه ساعاتی قبل مرکز مبادله ایران به استحضار متقاضیان محترم میرساند مشکلات سامانه پرداخت الکترونیک بانکی برطرف شده و درگاه واریز وجه سامانه حراج سکه از ساعت ۱۶ امروز فعال می شود. نذیر کرمان به نقل از مرکز مبادله ایران، پیرو اطلاعیه ساعاتی قبل مرکز مبادله ایران به استحضار متقاضیان محترم میرساند مشکلات سامانه […]
بانک مسکن از ابتدای امسال تا ۱۳ دی ماه، پنج هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرضالحسنه ازدواج به مبلغ ۱۷ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرد. نذیر کرمان، از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۵ هزار و ۷۸۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج در بانک مسکن تعیین شعبه شدهاند که همزمان با تکمیل […]
مرکز مبادله ایران در خصوص امکان لغو حراج سکه طلا در روز شنبه ۲۲ دی ماه به علت اختلال در سامانههای پرداخت الکترونیک بانکی اطلاعیهای صادر کرد. نذیر کرمان، مرکز مبادله ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع متقاضیان شرکت در حراج سکه روز شنبه ۲۲ دی ماه میرساند، به علت اختلال در سامانههای […]
نُه + = 13