ضرورت ایجاد شفافیت و بستن گلوگاههای فسادزا/ قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی با کار پژوهشی مطالبات مردمی را پیگیری می کند

سید علی روحانی گفت: روند کار قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی به این صورت است که هر فساد و تخلفی که از طریق مردم و پژوهش ها تایید شود و یا مطالبه ای شکل گیرد با نامه نگاری هایی به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع داده می شود و روند اداری طی می‌شود تا به […]

سید علی روحانی گفت: روند کار قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی به این صورت است که هر فساد و تخلفی که از طریق مردم و پژوهش ها تایید شود و یا مطالبه ای شکل گیرد با نامه نگاری هایی به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع داده می شود و روند اداری طی می‌شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

سید علی روحانی دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان کرمان در گفتگو با فت فتو با تاکید بر اینکه این قرارگاه بیشتر تمرکز بر موارد پژوهشی دارد گفت: بهترین راه مقابله با فساد اقتصادی، بستن گلوگاه ها و گذرگاه های فساد است که در همین راستا قوانین وآیین نامه یا تبصره هایی که موجب فساد می شود شناسایی شده  و به مراجع ذی صلاح ارجاع می شود تا هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام شود.
 
وی افزود: یکی دیگر از راه مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت است که به مقداری که شفافیت ها افزایش یابد و همچنين جبهه ی مردمی تقویت شود فساد نیز کمرنگ تر خواهد شد.
 
دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان کرمان بیان کرد: این قرارگاه یک مجموعه مردم‌نهاد و مستقل است که با استفاده از ظرفیت مردمی در پی مبارزه با فساد و تبعیض و تعارض منافع است؛ ارتباط مستمر با دستگاهای نظارتی و قضایی، بهره گیری از رسانه برای ممانعت از شکل گیری فساد از محورهای مهم کار این قرارگاه است.

روحانی در خصوص مشارکت مردمی توضیح داد: لازمه کاهش فساد در جامعه وجود شهروندانی است که  نسبت به مبارزه با مفاسد حساس هستند و با اقدام و عمل به موقع و اطلاع به مسئولین در کاهش این امر کوشا بوده و همچنین وجود مسئولینی که  خود را موظف به پیگیری و پاسخگویی به مطالبات مردمی بدانند است.
وی ادامه داد: ما در راستای افزایش همکاری ها با بسیاری از سازمان ها از جمله ستاد امر به معروف و سازمان بازرسی کشور و… تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم.

روحانی در خصوص شیوه ی فعالیت قرارگاه توضیح داد: هر فساد و تخلفی که از طریق مردم و پژوهش ها تایید شود و یا مطالبه ای شکل گیرد با نامه نگاری هایی به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع داده می شود و روند اداری طی می‌شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

معادن، کم آبی و کشاورزی دغدغه های مهم قرارگاه است

سید علی روحانی در رابطه با سطح بررسی مسائل گفت: سطح پرداختن به مشکلات به صورت بلند مدت و میان مدت و یا کوتاه مدت است به طور مثال در حوزه ی پروژه های بلند مدت مقوله ی مالیات معادن را داریم که چندین سال است که در حال پیگیری هستیم تا به نتیجه ی مطلوب برسیم.

 وی ابراز کرد: در زمینه پروژه های کوتاه مدت هم می‌توان به حوزه آب اشاره کرد که توسط تیم کارشناسی قرارگاه در حال پیگیری است و چندین طرح دیگر در رابطه با ساماندهی کشاورزی و منابع آبی در پنج شهرستان جنوبی استان در دست پیگیری و اقدام داریم.

روحانی با تاکید بر مسئله ی نخبه محوری و فعالیت علمی پژوهشی این قرارگاه ادامه داد: این قرار گاه محدودیتی جهت جذب افراد ندارد و افراد مختلفی از جمله دانشجویان و اساتید و نخبگان و سایر اقشار جامعه در این مجموعه در حال فعالیت هستند و عمده افراد مشغول در قرارگاه افرادی دغدغه مند و دانشجویان فارغ التحصیلی که قبلا هم فعالیت مطالبه گری را انجام داده اند هستند.

وی تصریح کرد: این قرار گاه در راستای افزایش مطالبه گری در جامعه پیشرفت های خوبی داشته است و همچنین دفاتر شهرستانی قرارگاه نیز به مرور در حال بازگشایی و فعالیت هستند و مسئولین شهرستانی نیز مشخص شده اند.

به دور از ناامیدی تا رسیدن به نتیجه نهایی دست از آرمان ها نمی کشیم

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمان با بیان این که مطالبه گری در تمام عرصه ها باید نمایان شود افزود: ما باید بتوانیم نسبت در تمام زمینه ها از جمله فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی واقع نگر بوده و خلا های موجود را پیدا کرده و در راستای حل این مسائل در جامعه تلاش کنیم و در این راه ناامیدی به دل راه ندهیم و تا رسیدن به نتیجه ی نهایی دست از آرمان ها نکشیم.

سیدعلی روحانی با اشاره به ضرورت اتحاد اقشار دغدغه مند ادامه داد: اگر بتوانیم یک همبستگی بین این افراد ایجاد کنیم و این جبهه ی مردمی تقویت شود نه نتها در حوزه ی اقتصادی بلکه در دیگر حوزه ها نیز می‌توانیم نقش آفرینی مطلوب داشته باشیم و همچنین در این جهت ما پذیرای افراد و همکاری با دیگر تشکل ها هستیم که این امر قطعا به پیشبرد هر چه بهتر امور کمک شایانی خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا اگر مسئولین ما بدانند که زیر ذره بین و تحت رصد مردم هستند و پاسخگوی مردم باشند قطعا عملکرد بهتری خواهند داشت.

انتهای پیام/
 




ضرورت ایجاد شفافیت و بستن گلوگاههای فسادزا/ قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی با کار پژوهشی مطالبات مردمی را پیگیری می کند

منبع:آرمـان
? ضرورت ایجاد شفافیت و بستن گلوگاههای فسادزا/ قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی با کار پژوهشی مطالبات مردمی را پیگیری می کند