ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در آرامستان کرمان

شهردار کرمان گفت: باید شرایط و زیرساخت‌های لازم در «بهشت کریمان» فراهم باشد و به‌نوعی جلب اعتماد کنیم تا مردم برای دفن اموات خود در این آرامستان رغبت داشته باشند. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان؛ نشست بررسی مسایل و مشکلات سازمان مدیریت آرامستان‌های […]



شهردار کرمان گفت: باید شرایط و زیرساخت‌های لازم در «بهشت کریمان» فراهم باشد و به‌نوعی جلب اعتماد کنیم تا مردم برای دفن اموات خود در این آرامستان رغبت داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان؛ نشست بررسی مسایل و مشکلات سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان با حضور محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، معاونان شهردار و برخی مدیران شهری، در محل آرامستان «بهشت کریمان» برگزار شد.

 محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، در این نشست، با بیان اینکه مدیریت آرامستان‌ها، یکی از سازمان‌های خاص است که ارباب‌رجوع، در شرایط روحی خاص و از قبل پیش‌بینی‌نشده، به این سازمان مراجعه می‌کند، تأکید کرد: این موضوع رسالت شما را در تکریم ارباب‌رجوع سنگین‌تر می‌کند.

وی، بر برخورد همراه با سعه‌صدر با ارباب‌رجوع، در تمام واحدهای شهرداری به‌ویژه سازمان مدیریت آرامستان‌ها تأکید کرد و گفت: وقتی عزیزی از دست می‌رود، بعضاً افراد از نقاط دیگر کشور برای مراسم تدفین حضور پیدا می‌کنند و آرامستان و سایر امکانات را می‌بینند و توان ما را می‌سنجند؛ بنابراین، باید نکات ریز را هم مدنظر قرار دهیم.

شهردار کرمان، به کار دشوار کارکنان آرامستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: باید از کارگران عزیز این سازمان تقدیر کنیم بنابراین باید با پیداکردن راهکار مناسب، برای زیرمجموعه ایجاد انگیزه کرد.

شهردار کرمان، درخصوص اهداف برگزاری نشست‌های هفتگی در سازمان‌های مختلف شهرداری نیز گفت: بررسی و رفع مشکلات و مواردی که در این نشست‌ها بیان می‌شود، گامی درجهت توسعه است.
تویسرکانی افزود: پس از صورت‌جلسه‌ای که در این جلسات نوشته می‌شود، ساز و کاری در نظر گرفته شده تا مشکلات و تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود، براساس برنامه زمان‌بندی اجرا شود.

شهردار کرمان، همچنین بر ایجاد زیرساخت مناسب در آرامستان «بهشت کریمان» تأکید کرد و گفت: باید شرایط و زیرساخت‌های لازم در آرامستان «بهشت کریمان»  فراهم باشد و به‌نوعی جلب اعتماد کنیم تا مردم برای دفن اموات خود در این آرامستان رغبت داشته باشند.

تویسرکانی، با بیان این مطلب که برخی کارها به دستگاه‌های دیگر مربوط می‌شود، اما همیشه شهرداری متهم ردیف اول است، گفت: باید مواردی مثل روشنایی مسیر آرامستان را که به دستگاه‌های دیگر نیز مربوط می‌شود، مطالبه و پیگیری کنیم.

وی تأکید کرد: باید مطالبه‌گر باشیم و سایر دستگاه‌ها را پای کار بیاوریم.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه در آرامستان‌های «بهشت کریمان»، «صاحب‌الزمان(عج)» و «باغ رضوان»، اقدامات مطلوبی انجام گرفته است، گفت: در آرامستان «بهشت کریمان»، دو سالن هر یک با ظرفیت ۲۰۰ نفر ساخته شده است.

محمود ایرانمنش افزود: در جاده آرامستان «بهشت کریمان»، شاهد بروز تصادف هستیم؛ بنابراین، نیاز است علاوه بر روشنایی مسیر، باند دوم مسیر آرامستان نیز اجرا شود.

وی، آبرسانی به آرامستان «بهشت کریمان» را نیز ضروری دانست و با بیان اینکه اکنون، با تانکر به آرامستان آبرسانی می‌شود، گفت: آخرین برآورد برای آبرسانی به آرامستان «بهشت کریمان»، ۳۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از دفن روزانه پنج میت در آرامستان «بهشت کریمان» خبر داد و با اشاره به نیاز سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان به تعدادی آمبولانس گفت: خرید پنج دستگاه آمبولانس در دستور کار قرار گرفته، اما تا رسیدن به حد مطلوب، به پنج دستگاه آمبولانس دیگر نیز نیاز داریم.

رامین امیرمداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز با اشاره به نیاز مالی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان گفت: برای تأمین تمام نیازهای این سازمان،  ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وحید خطیبی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان هم، از تأمین نیروی مورد نیاز سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری خبر داد و گفت: همچنین هر ماه سعی می‌کنیم بخشی از زحمات کارکنان این سازمان را از طریق اضافه‌کار جبران کنیم.

محمدرضا یحیی‌زاده، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم، به روشنایی مسیر آرامستان «بهشت کریمان» اشاره کرد و با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، قرار بود پس از تعویض لامپ‌های مسیر پیرامونی شهر(رینگ شهر)، لامپ‌های قبلی را در مسیر آرامستان «بهشت کریمان» نصب کند، گفت: علی‌رغم اینکه شهرداری برای خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی مسیر پیرامونی شهر، ۱۴ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کمک کرد، اما این شرکت به وعده خود مبنی بر نصب لامپ‌های قبلی در مسیر آرامستان عمل نکرد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان نیز، به ساخت ۱۶۰ صورت قبر در آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)» اشاره کرد و گفت: در فاز دوم، ساخت ۵۰ صورت قبر دیگر در دستور کار است.

محسن محمدی، با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در آرامستان «بهشت کریمان»، به ایجاد پارکینگ برای پارک ۹۰۰ خودرو و جانمایی پارکینگ جدید به متراژ ۱۷ هزار مترمربع، هماهنگی برای استقرار پلیس راهور و رنگ‌آمیزی تیرهای برق مسیر آرامستان اشاره کرد و گفت: خرید و نصب ست بازی با چمن مصنوعی، ساخت دو سالن دیگر با ظرفیت ۳۵۰ نفر و اضافه‌کردن ۳۵۰۰ صورت قبر، ازجمله موارد در دستور کار در آرامستان «بهشت کریمان» است.

انتهای خبر/ طهماسبی


ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در آرامستان کرمان

منبع:آرمـان
? ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در آرامستان کرمان