ضرورت ارتقا اقدامات حفاظتی از محیط زیست استان

استاندار کرمان با صدور پیامی به‌مناسبت هفته محیط زیست گفت: اميد است با به‌کارگیری فناوری‌های روز و با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست استان ارتقا يابد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان […]



استاندار کرمان با صدور پیامی به‌مناسبت هفته محیط زیست گفت: اميد است با به‌کارگیری فناوری‌های روز و با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست استان ارتقا يابد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان به‌مناسبت هفته محیط زیست پیام صادر کرد. متن پیام به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

محیط زیست یکی از ارکان بسیار مهم حیات و پیشرفت است و نقش‌های متعددی را برای ایجاد تعادل در مولفه‌های گوناگون زندگی ایفا می‌کند.

براساس اصل ۵۰ قانون اساسی، صيانت از محیط زیست به عنوان میراث مشترک بشريت، وظیفه‌ای همه شمول و جهانی است و همه مردم و مسئولان مکلف به ایفای نقش در حفظ آن هستند.

شعار امسال هفته محیط زیست با مضمون «سهم من در تداوم حیات»، اهميت نقش همگانى در حفاظت از محیط زیست را برجسته نموده است. مردمی کردن حفاظت از محیط زیست و ایجاد حس مسؤولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود با بهره مندي از تمامى ظرفيت‌ها و از طريق ارتقاء آگاهی عمومي و آموزش همراه با نظارت در مسير تغيير رفتار محيط زيستى مردم ضرورى است. توسعه پایدار یعنی استفاده صحیح از منابع به نحوی که برای نسل‌های آینده مشکلی ایجاد نکنیم و اگر به درستی وظایفمان در مقابل محیط زیست را انجام ندهیم، یک گام به سوی مرگ تدریجی رویاهای نسل آينده برداشته‌ایم.

یکی از سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست بوده است. اميد است با به کارگیری فناوری‌های روز و با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست استان ارتقا يابد.

اینجانب با تبریک روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته ملی محیط زیست به همه تلاشگران این عرصه، از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه كاركنان خدوم اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در راستای تعالی و حفاظت مجدانه از محیط زیست تقدیر و تشکر می‌کنم. امید است با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه محیط زیست استان، گام‌های موثری در ارتقای شاخص‌های محیط زیست برداشته شود.

انتهای خبر/م


ضرورت ارتقا اقدامات حفاظتی از محیط زیست استان

منبع:آرمـان
? ضرورت ارتقا اقدامات حفاظتی از محیط زیست استان