صندوق بیمه کشاورزی در حال از دست دادن کارکرد خود است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان گفت:«صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال از دست دادن کارکرد خود است زیرا میزان پرداختی‌ها در مقابل خسارت‌های ناشی از عارضه‌های ایجاد شده در کشاورزی بسیار کم است». محمدحسین اکبری افزود:«تا چند روز دیگر که بودجه سال آینده برای بررسی به مجلس شورای اسلامی می‌رود نمایندگان […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان گفت:«صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال از دست دادن کارکرد خود است زیرا میزان پرداختی‌ها در مقابل خسارت‌های ناشی از عارضه‌های ایجاد شده در کشاورزی بسیار کم است».

محمدحسین اکبری افزود:«تا چند روز دیگر که بودجه سال آینده برای بررسی به مجلس شورای اسلامی می‌رود نمایندگان مردم استان تلاش کنند تا سهم دولت در صندوق بیمه افزایش پیدا کند و سهم بیمه‌گذاران افزایش داشته باشد تا بتوان پرداخت‌های مناسبی به خسارت‌دیدگان محصولات کشاورزی داشته باشیم».

به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان کرمان،دبیر انجمن ملی خرمای ایران در مراسم افتتاح دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب کرمان در عنبرآباد،بیان کرد:«در اصلاح قانون مالیاتی کشور بسیاری از معافیت‌های قانون فعلی ازجمله بخش کشاورزی در حال حذف شدن هستند،در حالی که اینگونه به نظر می‌رسد که حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی کمکی به درآمد دولت نخواهد کرد زیرا بر اساس گفتۀ وزیر جهاد کشاورزی ۱۱ درصد درآمد ناخالص ایران را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهند که ۸۰ درصد آن خرده‌مالکان هستند و مشمول مالیات نخواهند شد».

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در توسعۀ صادرات وجود مزیت رقابتی و نسبی است،ادامه داد:«ما در حال از دست دادن مزیت نسبی تولید خرما هستیم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به صادرات کمک کند».

اکبری گفت:«در اصلاحاتی که دولت در حال انجام آن است بسیاری از هزینه ها در حال افزایش است که با این شرایط کشاورزی دیگر نفعی برای کشاورز ندارد و اگر کمک‌هایی صورت نگیرد در آینده‌ای نزدیک از صحنۀ رقابت در صادرات خرما خارج می‌شویم».

رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در بم نیز اظهار کرد:«آفت سوسک حنایی سرخرطومی خرما،یک آفت وارداتی است که از سال ۶۸ وارد کشور شده اما تاکنون مبارزۀ جدی با آن انجام نشده و بخش‌هایی از کشور را درگیر کرده است که از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست اعتبار برای مبارزه با این آفت داده شده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است».

دبیر اجرایی جشنواره ملی خرمای کلوته در ادامه گفت:«این جشنواره با هدف توسعۀ بازار و رونق بازرگانی در جنوب به ویژه برای محصول خرما و همچنین معرفی سایر ظرفیت‌های بالقوۀ جنوب کرمان برنامه‌ریزی شد که در سال ۹۸ اولین جشنواره برگزار شد».

 علی محبان افزود:«در هفت شهرستان جنوب کرمان خرمای کلوته وجود دارد که تلاش‌ها برای افزایش مراودات تجاری و در نهایت بهبود محیط کسب و کار انجام شده و ادامه دارد».

وی ادامه داد:«در نمایشگاه جانبی این جشنواره،ظرفیت‌های منطقه و خدمات مختلف برای رفع نیازهای صادرکنندگان در مسیر تولید و صادرات مانند بانک‌هایی با خدمات ارزی و بیمه‌هایی که محموله‌ها را پشتیبانی می‌کنند،ارائه و معرفی می‌شوند».

محبان خاطرنشان کرد:«در این رویداد نیازهای آموزشی فعالان اقتصادی جمع‌آوری و برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مانند قوانین واردات و صادرات،بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی و همچنین سمینارهای تخصصی انجام می‌شود». /پ




صندوق بیمه کشاورزی در حال از دست دادن کارکرد خود است

منبع:خبر کرمان
?

صندوق بیمه کشاورزی در حال از دست دادن کارکرد خود است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی