صلح سرانجام ۲۰۰۰ پرونده در جنوب کرمان | اخبار استان کرمان

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با همت سران طوایف جنوب استان کرمان، بالغ بر ۲ هزار پرونده به سازش ختم شد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ همایش سران طوایف جنوب کرمان امروز با حضور معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری […]




معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با همت سران طوایف جنوب استان کرمان، بالغ بر ۲ هزار پرونده به سازش ختم شد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ همایش سران طوایف جنوب کرمان امروز با حضور معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، مسئولان و سران طوایف جنوب کرمان در سالن اجتماعات فرمانداری رودبار جنوب برگزار شد.

سید مهدی قویدل در این همایش گفت: با همکاری‌ها و تلاش گسترده سران طوایف در جنوب استان کرمان، ۲ هزار و ۳۰۶ پرونده طی ۶ ماهه سال جاری به صلح و سازش ختم شده است.

 
وی افزود: همچنین بر مبنای همکاری و تلاش سران طوایف جنوب استان کرمان، هفت مورد پرونده قصاص نیز به سازش ختم شده است.

قویدل، جمع‌آوری بیش از ۵۲۷ قبضه سلاح با همکاری سران طوایف را از دیگر اثرات میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در جنوب استان کرمان برشمرد و ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۵۰ نفر از سران طوایف پایبند به میثاق‌نامه هستند و در این زمینه همکاری بسیار خوبی با مجموعه‌های قضایی، انتظامی، بسیج، شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی دارند و اثرات و نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است.

 
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۸۴ نفر از محکومان و متهمان متواری در جنوب استان به همت سران طوایف به دستگاه قضایی تحویل شده‌اند که قابل ستایش است.

قویدل، ضمن بیان این مطلب که طی ۶ ماهه سال جاری میزان کشفیات سلاح در جنوب استان کرمان ۲۹ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات با تلاش پلیس‌راه و راهور، نیروی انتظامی، راهداری و… تعداد حوادث رانندگی در محور رودبار-ایرانشهر ۳ درصد و در محور رودبار-کهنوج ۳۳ درصد کاهش داشت.

وی افزود: البته میزان حوادث رانندگی در رودبار-جیرفت افزایش داشته که تلاش می‌شود نقاط حادثه خیز این محور‌ها شناسایی و اصلاح شود.

قویدل با اشاره به این مطلب که طی ۶ ماهه سال جاری در موضوع سرقت مسلحانه در جنوب استان مجموعاً ۶ درصد کاهش داشته‌ایم، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بسیج، گشت‌های رضویون و… برای کاهش وقوع سرقت‌های مهم در شهرستان‌های جنوبی استان استفاده بیش‌تری صورت گیرد.

 
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که با همکاری سران طوایف، براساس برنامه‌های پیشگیرانه و توسعه اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف، از بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه رودبار جنوب بیش از ۵۰ نفر از سران طوایف ارتباط تنگاتنگ و همکاری بسیار خوبی با دستگاه قضایی دارند و بر این اساس در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۹ جلسه داشته‌اند، بیش از ۱۰۰ قبضه سلاح با همکاری آن‌ها جمع‌آوری شده و بیش از ۲۳۳ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان رودبار جنوب طی ۶ ماهه سال جاری یک پرونده قصاص با همت سران طوایف منجر به سازش شده و ۲۰ متهم یا محکوم متواری نیز تحویل داده شده‌اند.

منبع: رودبار ما
انتهای خبر/ پورحیدر 


صلح سرانجام ۲۰۰۰ پرونده در جنوب کرمان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? صلح سرانجام ۲۰۰۰ پرونده در جنوب کرمان