صدور هشدار زرد هواشناسی برای برخی مناطق استان کرمان

کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: از امروز تا دوشنبه در برخی مناطق استان کرمان وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردو خاک پیش بینی می شود. فهیمه راستی در گفتگو با نذیر کرمان با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی استان […]



کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: از امروز تا دوشنبه در برخی مناطق استان کرمان وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردو خاک پیش بینی می شود.

فهیمه راستی در گفتگو با نذیر کرمان با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی استان کرمان، اظهار داشت: از امروز شنبه تا اواخر هفته افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق استان کرمان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این امر به دلیل انتقال ریزگرد و وزش باد و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد، افزود: مناطق شمالی، شمال غربی و جنوب شرقی استان کرمان تحت تأثیر این پدیده خواهند بود.

راستی بیان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی مناطق مرکزی، شمالی و نیمه غربی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای را خواهیم داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۱۲ استان کرمان اشاره و تصریح کرد: همچنین از امروز تا روز دوشنبه در مناطق شمال، شمال غرب و شرق استان وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با انتقال ریزگردها از استان‌های مجاور، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در سطح استان و بویژه در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

راستی گفت: همچنین طی این مدت ضمن افزایش ابر احتمال رگبار باران در برخی از مناطق شمال و غرب استان محتمل است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: از روز سه شنبه بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد، لذا افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا برای اغلب مناطق مورد انتظار است.

وی به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت لاله زار با دمای ۱۰ سردترین و میانده جیرفت با دمای ۴۶ گرم‌ترین مناطق استان کرمان بوده‌اند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان اظهار داشت: بیشینه شهر کرمان امروز ۳۴ و کمینه این شهر ۱۷ است.

راستی بیان کرد: شهداد در استان کرمان صبح امروز با دمای ۳۴ درجه بیشترین دما را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

کد خبر ۶۱۳۶۹۳۹


صدور هشدار زرد هواشناسی برای برخی مناطق استان کرمان

منبع: مــهر
? صدور هشدار زرد هواشناسی برای برخی مناطق استان کرمان