صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری پسته ایران

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: ‌ از ابتدای امسال تا پایان مردادماه،۱۵ هزار و ۹۸۱ تن انواع پسته به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۱۷۷ دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه با رشد ۶ درصدی در وزن و کاهش یک درصدی در ارزش همراه بوده است. سرپرست اداره‌کل دفتر مطالعه،پایش و تجارت […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه،۱۵ هزار و ۹۸۱ تن انواع پسته به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۱۷۷ دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه با رشد ۶ درصدی در وزن و کاهش یک درصدی در ارزش همراه بوده است.

سرپرست اداره‌کل دفتر مطالعه،پایش و تجارت خارجی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت که بیشترین میزان پسته صادر شده شامل ۱۲هزار و ۵۹۰ تن پسته با پوست به ارزش ۷۱ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۱۷ دلار بوده است.

به گفتۀ سیدروح‌الله لطیفی،روسیه،آلمان،امارات،قرقیزستان و چین،پنج کشور نخست مقصد صادرات پسته ایران بودند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان،وی در توضیح بیشتر بیان کرد:«روسیه با خرید سه هزار و ۷۳۳ تن پسته به ارزش ۲۵ میلیون دلار و سهم ۲۳ درصدی مقصد نخست،آلمان با خرید ۱۱.۲ میلیون دلار،امارات با ۱۱ میلیون دلار،قرقیزستان با ۸.۵ میلیون دلار و چین با ۷.۵ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم خرید پسته ایرانی در پنج ماه نخست بودند».

لطیفی افزود:«پسته‌های صادرشده شامل ۱۲هزار و ۵۹۰ تن پسته با پوست به ارزش ۷۱ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۱۷ دلار،سه هزار و ۳۲۳ تن پسته بدون پوست به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۷۹ دلار و سایر پسته‌ها به وزن ۶۸.۵ تن به ارزش ۷۴۴ هزار دلار بوده است».

وی خاطرنشان کرد:«کشورهای هند،عراق،ازبکستان،تاجیکستان،اسپانیا،پاکستان،افغانستان،کانادا،لبنان،ایتالیا،ترکیه،هنگ‌کنگ،قزاقستان،کویت،قطر،سنگاپور،سوریه،مالزی،انگلستان،ترکمنستان،اوکراین،استرالیا،بلژیک،ژاپن،عمان،اردن،فرانسه،گرجستان،آذربایجان،ارمنستان،یونان،صربستان،سوئیس،تایلند،مولداوی،مقدونیه،هلند،تایوان و بحرین به ترتیب در جایگاه ششم تا چهل و چهارم مقاصد صادرات پسته ایران قرار دارند». /پ




صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری پسته ایران

منبع:خبر کرمان
?

صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری پسته ایران

:اخبار استان کرمان – اقتصادی