صادرات میعانات گازی توسط چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی | اخبار اصلاحات

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایلنا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بارگیری محموله‌های نفتی در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: عملیات پهلودهی و بارگیری چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی، طی ۲۴ ساعت و با وجود هوای بسیار گرم و شرجی عسلویه از طریق گوی‌های شناور تحت مدیریت […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایلنا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بارگیری محموله‌های نفتی در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: عملیات پهلودهی و بارگیری چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی، طی ۲۴ ساعت و با وجود هوای بسیار گرم و شرجی عسلویه از طریق گوی‌های شناور تحت مدیریت این شرکت انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید پایدار میعانات گازی از میادین مشترک در پارس جنوبی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌منظور جلوگیری از اختلال در تولید پایدار گاز کشور و همچنین ایفای تعهدات فروش میعانات گازی با هدف مشتری‌مداری، اقدام به پهلودهی این چهار نفتکش کرده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها و تأسیسات در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، توان عملیاتی لازم برای بارگیری و صادرات میعانات گازی را افزایش داده است تا بتواند مطابق باسیاست‌های فروش میعانات گازی و تولید پایدار گاز کشور قدم بردارد.

غریبی تأکید کرد: اقدامات مناسبی در راستای تاب‌آوری و پایداری فرایند پهلودهی، بارگیری و صادرات میعانات گازی در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی انجام شده که با تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات، توانمندی این پایانه ارتقا یافته است.

نقش پایانه میعانات گازی پارس جنوبی در تولید پایدار گاز

غلامحسین گرامی، رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی نیز گفت: پایانه میعانات گازی پارس جنوبی وظیفه بارگیری و تحویل محموله‌های میعانات گازی را از طریق ۴ گوی شناور در سایت‌های ۱ و ۲ پارس جنوبی به عهده دارد.

وی افزود: فعالیت این پایانه در راستای تولید پایدار گاز کشور است و همواره این آمادگی وجود دارد که تمام مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محوله را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان و با رعایت الزامات ایمنی به انجام رساند.

رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی ادامه داد: علاوه بر انجام مأموریت صادرات میعانات گازی از طریق گوی‌های شناور در دریا، مأموریت اندازه‌گیری کمی و کیفی میعانات گازی ارسالی به پتروشیمی برزویه و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز در این پایانه انجام می‌شود.


صادرات میعانات گازی توسط چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی

منبع: اصلاحات نیوز
? صادرات میعانات گازی توسط چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی