شیب تند بستری بیماران کرونایی در کرمان/۲۲۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سطح استان کرمان ۳۰ بیمارستان داریم که ۲۲۰ نفر بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه، ۷۰ نفر تحت ونتیلاتور بستری هستند. به گزارش فت فتو از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: استان کرمان جز استان‌های با اوج زیاد و شیب تند […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سطح استان کرمان ۳۰ بیمارستان داریم که ۲۲۰ نفر بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه، ۷۰ نفر تحت ونتیلاتور بستری هستند.

به گزارش فت فتو از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: استان کرمان جز استان‌های با اوج زیاد و شیب تند بیماران کرونایی چه در زمینه بستری و چه سرپایی رو به‌رو است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۴۲۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان با تشخیص قطعی بیماری بستری هستند، گفت: در سطح استان کرمان ۳۰ بیمارستان داریم که ۲۲۰ نفر بیمار کرونایی در بخش ویژه، ۷۰ نفر تحت ونتیلاتور بستری هستند و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر بیمار  در بیمارستان‌های افضلی‌پور و پیامبر اعظم شهر کرمان بستری داریم.

رشیدی‌نژاد بیان داشت: به طور متوسط بستری روزانه بیمارستان‌های استان در هفته گذشته ۴۹۷ نفر داشتیم که این آماردر حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۵۰ نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در پیک قبلی بیماری در  آبان ماه و آذر ماه سال گذشته استان کرمان ۲۰۳ بیمار فوت شدند، افزود: در پیک فعلی علاوه بر اینکه تعداد بیماران بستری شده و بدحال بیشتر از گذشته است اما تعداد آمار مرگ و میرهای کمتر از گذشته است که دلیل آن واکسیناسیون، افزایش تجهیزات و تجربه ما در درمان است و باید مراقبت‌ها را از گذشته بیشتر کنیم زیرا ویروس کرونا مرتب در حال جهش است.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: نزدیک ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ ساله استان واکسن دریافت کرده‌اند و تنها در شهرستان راور ۴۰ درصد افراد بالای ۶۰ ساله واکسن زده‌اند.

وی ابراز داشت: ما در استان کرمان روزانه ظرفیت تزریق ۱۲ هزار دوز واکسن را داریم و مکان‌هایی برای این منظور با همکاری سپاه و بسیج آماده کرده‌ایم‌، اما اکنون روزانه یک‌هزار واکسیناسیون انجام می‌شود و درخواست داریم رسانه‌ها مردم  را بر ای زدن واکسن تشویق کنند.

رشیدی‌نژاد گفت: ما مکاتباتی با وزارت بهداشت داشته‌ایم و درخواست کردیم که مجوز تزریق واکسن به افراد بالای ۵۰ سال را به استان کرمان بدهند، اما تاکنون با این درخواست ما موافقت نشده است.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز اظهار داشت: در استان کرمان سه شهرستان راور، کوهبنان و ارزوئیه در وضعیت زرد، دو شهرستان انار و رابر در وضعیت نارنجی و ۱۸ شهرستان بافت، بردسیر، سیرجان، کرمان، جیرفت، رفسنجان، زرند، بم، فهرج، ریگان، نرماشیر، کهنوج، عنبرآباد، رودبار جنوب، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و شهربابک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان اظهار داشت: در طول هفته‌های اخیر شاهد خیزش سریع شیوع بیماری کرونا در سطح استان بودیم و کرمان یکی از استان‌های کشور بود که رتبه شیوع آن نسبت به دیگر استان‌ها افزایش پیدا کرده و اگر پروتکل‌های بهداشتی و به طور کامل رعایت نشود و اقداماتی که باید انجام شود صورت نگیرد  در هفته‌های آینده شیوع بیماری بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نامه‌ای که هفته گذشته به وزیر بهداشت نوشتم در زمینه تجهیزات، زیرساخت و امکانات درمانی و مراقبتی برای استان درخواست کمک کردم، افزود: شرکت‌های خصوصی استان درخواست برای واردات واکسن کرده‌اند که هم نیروها و زیرمجموعه خود را واکسیناسیون کنند و هم در این زمینه به استان کمک کنند.

اجازه واردات واکسن به شرکت‌های خصوصی استان داده شود

علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما در اوج بحران و پیک استان به سر می‌بریم، اظهار داشت: اندکی در جنوب و شرق به نیمه ثباتی رسیده و در اوج پیک استان به سر می‌بریم، در این پیک تعداد فوتی‌ها نسبت به پیک گذشته کمتر شده به دلیل اینکه اندکی تحت تاثیر واکسیناسیون قرار گرفته است.

وی در زمینه درخواست برخی از فرمانداران در زمینه تعطیلی چندروزه کلی ادارات و اماکن در شهرستان‌ها تصریح کرد: با مشورتی که با دوستان اعضای ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم به نتیجه نرسیدیم این تعطیلات در کاهش بیماری تاثیر چندانی داشته باشد هر چند که در این زمینه مجوزی به ما داده نشده است.

زینی‌وند با تأکید بر اینکه درخواست داریم اجازه واردات واکسن به شرکت‌های بزرگ خصوصی استان داده شود، افزود: همچنین تاکید کنیم واکسیناسیون برای افراد بالای ۵۰ سال در استان کرمان نیز آغاز شود.

استاندار کرمان گفت: شرکت‌های خصوصی استان به دلیل داشتن توان مالی و کاردانی خارجی می‌توانند واکسن وارد کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق





شیب تند بستری بیماران کرونایی در کرمان/۲۲۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

منبع: فــارس
?شیب تند بستری بیماران کرونایی در کرمان/۲۲۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه : اخبار استان کرمان – ورزشی