شکل‌گیری ایران قوی با کنار گذاشتن نگاه‌های جناحی | اخبار استان کرمان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: باید تمامی ظرفیت‌های کشور به‌کار گرفته شود و همه نیروهای صادق و خدوم کشور در کنار هم قرار بگیرند و نگاه‌های بسته و جناحی کنار گذاشته شود تا ایران قوی شکل بگیرید. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های […]



نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: باید تمامی ظرفیت‌های کشور به‌کار گرفته شود و همه نیروهای صادق و خدوم کشور در کنار هم قرار بگیرند و نگاه‌های بسته و جناحی کنار گذاشته شود تا ایران قوی شکل بگیرید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان که در محل مصلی امام علی علیه‌السلام گفت: هم خودم هم شما بزرگواران را به تقوایی الهی توصیه می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: امام علی علیه‌السلام فرمودند «دستورات الهی را انجام دهید، معصیت و گناه را ترک کنید».

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: تقوای الهی جلب رضایت خداوند است، رضایت خداوند را در همه‌ صحنه‌های زندگی باید مدنظر قرار داد.

وی تصریح کرد: صحنه‌ای که در کربلا و عاشورای حسینی مورد بسیار مهمی است، امت‌ها و جوامع بشری حیاتی دارند، که اگر به آن توجه نکنند برای کشور و مملکت مرگ پیش می‌آید.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه قرآن کریم هم حیات فردی و هم حیات جمعی را قبول دارد و به ما گوشزد می‌کند، عنوان کرد: قرآن خبر از حیات جوامع، ملت‌ها و مردم می‌دهد و هر ملتی مرگ و حیاتی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: در ملت‌ها، عواملی آن‌ها را به‌سمت مرگ می‌کشاند، یکی از این عوامل این است، اگر جامع در شناخت حق دچار مشکل شود و نتوانست حق را بشناسد و در شناخت باطل دچار مشکل شد، به‌تدریج مرگ به سراغ آن جامع می‌آید.

امام جمعه شهر کرمان با تأکید بر اینکه تا زمانی که حق را نشناسید، نمی‌توانید در جبهه حق حرکت کنید و باید باطل‌شناس قوی باشید، اظهار کرد: اگر جامعه‌ دچار این مشکل شد و حق و باطل را نشناخت، سیاهی لشکر باطل خواهد شد و افرادی که در مقابل امام‌حسین علیه‌السلام قرار گرفتند، دچار همین مشکل شدند.
 
وی عنوان کرد: بعد از پیامبر اسلام(ص) جامعه به‌سمتی حرکت کرد که با ارزش‌های دینی فاصله گرفت و دور شد، و امت اسلام را به‌سمت مرگ تدریجی برد، و امام حسین(ع) بود که اسلام را احیا کرد.

علیدادی سلیمانی گفت: امام علی(ع) می‌فرماید «باطل آن است که بدون تحقیق بگوییم من این را شنیده‌ام که این‌گونه می‌گویند، در حالی که یقین نداریم و حق آن است که تحقیق کنید و به شناخت برسید».

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: بنی‌امیه با تبلیغات و نشر اخبار منفی، ذهن جامعه آن روز را مسموم و افکار عمومی جامعه را منحرف کرده و به‌سمت و سوی ببرد که به‌نفع خودشان بود.
امام جمعه شهر کرمان افزود: بنی‌امیه و در راس آن معاویه شخصیت‌های موجه و مورد اعتماد مردم را تحقیر و احساسات و عواطف مردم را به‌نفع جبهه باطل تحریک کرد و در تاریخ از این موضوع زیاد استفاده شده است.
 
وی اظهار کرد: در دنیای امروز هم همین هجمه‌ها یکی از کارهای دشمن است و دشمن تخریب شخصیت‌های موجه‌ اسلامی را در برنامه دارد، دشمنان نقاط ضعف را بزرگ‌نمایی می‌کردند تا مردم را نسبت به‌وضعیت موجود ناامید کند و در نهایت وقتی امام‌حسین(ع) را به مسلخ می‌برد، جامعه هیچ تکانی از خودش نشان ندهد.
 
علیدادی سلیمانی تأکید کرد: امام‌حسین علیه‌السلام خون خود را اهدا کرد تا توده‌های مردم را آگاه کنند و آن‌ها را از سردرگمی نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان هفته دولت را تبریک گفت و یاد شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت‌الله‌ رئیسی را گرامیداشت و اظهار کرد: مکتب این شهیدان و مکتب خدمت خالصانه را برای مردم بود که راستای مکتب الهی اسلامی آن‌ها بود که در دوران مدیریتی خود به‌نمایش گذاشتند و خدمتی صادقانه با رضایت خداوند داشتند.

 
امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: خدمات دولت‌ها در کشور باعث پیشرفت کشور شده است و در بعضی حوزه‌ها تعجب جهانیان را به‌دنبال داشته که چگونه یک کشور اسلامی با این همه تحریم توانسته به این همه پیشرفت، توسعه و آبادانی برسد و در کنار پیشرفت‌ها باید نقاط ضعف را هم ببینیم و به آن توجه کنیم که بخشی از مشکلات امروز معیشت مردم است.
وی تصریح کرد: دولت چهاردهم به‌عنوان دولت وفاق ملی، موفق شد رأی بالایی از نمایندگان مردم را بگیرد و این وفاق سه محور بسیار مهم و اصلی دارد که در طول دوران فعالیت دولت باید این وفاق استمرار و توجه داشته باشد.

علیدادی‌ سلیمانی ادامه داد: همراهی مردم و آوردن تمام توان‌ها در کنار هم در موفقیت دولت بسیار اهمیت دارد و باعث اقتدار و غرور ملی می‌شود بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های کشور به‌کار گرفته شود و همه نیروهای صادق و خدوم کشور در کنار هم قرار بگیرند و نگاه‌های بسته و جناحی کنار گذاشته شود تا ایران قوی شکل بگیرید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: دولت باید به ارزش‌های دینی در کشور توجه کند و به ارزش‌های دینی، انقلابی و شعارهایی که انقلاب را به وجود آورد و ارزش‌های که رجال‌ها برای آن جان دادند توجه و در مقابل مستکبران ایستادگی کنند و اگر به غرور ملی توجه نشود، این کشور مطمئناً با مشکل مواجه می‌شود.
 
تاج‌الدینی
 

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای خبر/م


شکل‌گیری ایران قوی با کنار گذاشتن نگاه‌های جناحی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شکل‌گیری ایران قوی با کنار گذاشتن نگاه‌های جناحی