شکل‌گیری اعتراضات علیه طاغوت از هیئت‌ها بود

نماینده ولی فقیه استان کرمان گفت: فکر و اندیشه امام(ره) توسط هیئت‌ها در میان توده‌های مردم رفت و شکل‌گیری اعتراضات علیه طاغوت از هیئت‌ها بود. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی نماینده ولی فقیه استان کرمان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌ علیدادی‌سلیمانی در دیدار با اعضای شورای هیئت‌های […]



نماینده ولی فقیه استان کرمان گفت: فکر و اندیشه امام(ره) توسط هیئت‌ها در میان توده‌های مردم رفت و شکل‌گیری اعتراضات علیه طاغوت از هیئت‌ها بود.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی نماینده ولی فقیه استان کرمان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌ علیدادی‌سلیمانی در دیدار با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی شهر کرمان جایگاه ماه‌های محرم و صفر در تاریخ تشیع و در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: فکر و اندیشه امام(ره) توسط هیئت‌ها در میان توده‌های مردم رفت و شکل‌گیری اعتراضات علیه طاغوت از هیئت‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه محرم و صفر خنثی‌کننده هجمه‌های فرهنگی است که با میلیاردها دلار هزینه علیه کشور انجام می‌شود؛ نقش هیئت‌های مذهبی در ترویج اسلام و دفاع از کیان کشور را مهم خواند که کمتر به آن توجه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌ و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تیرماه جاری به میزبانی کرمان تاکید کرد: هیئت‌ها نقش مؤثر و همکاری جدی در برگزاری این اجلاس دارند و باید به‌عنوان بانی جلسه در صحنه باشند تا با همکاری هیئت‌های مذهبی به بهترین وجه ممکن انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی اهمیت عزاداری متمرکز در کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حالی‌ که مراسم محرم در هیئت‌های کرمان بسیار ارزشمند برگزار می‌شود اما به‌دلیل عدم متمرکز بودن، حق کرمان در این مورد ادا نشده و مراسم مختلف در یک قاب تلویزیون مانند شهرهای دیگر پخش نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه کرمان به لحاظ سابقه و نوع عزاداری در تراز است، برگزاری عزاداری متمرکز را خدمتی به عزاداری‌های کرمان دانست و تصریح کرد: کرمان به‌عنوان پایگاه مقاومت و هم به لحاظ تاریخ و شخصیت‌های برجسته، اگر عزاداری متمرکز داشته باشد نه تنها در کشور که در سطح بین‌المللی جلوه پیدا می‌کند و روح دیگری به عزاداری‌ها می‌بخشد.

امام جمعه کرمان بر انتقال عزاداری‌های سنتی با ارزش کرمان به نسل‌های بعدی تاکید و اظهار کرد: در عین حال عزاداری‌های جدید از سوی نسل جوان در کرمان در حال پیگیری است که پیوند این دو بسیار مهم است تا هم عزاداری‌های سنتی ماندگار شود و هم عزاداری‌های جدید با نگاه نو پیش برود و این کار برعهده شورای هیئت‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام مهدی حسنی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان هم با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ هئیت مذهبی دارای مجوز و حدود۳۰۰ هیئت مردمی بدون مجوز در شهرستان کرمان از پیگیری برای عزاداری متمرکز هیئت‌های مذهبی در ششم محرم خبر داد.

انتهای خبر/ تاج الدینی


شکل‌گیری اعتراضات علیه طاغوت از هیئت‌ها بود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شکل‌گیری اعتراضات علیه طاغوت از هیئت‌ها بود