شهید رئیسی به حاشیه شهر کرمان جان داد

با اجرای طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان حالا این مردم هستند که از دولت در میدان به‌خوبی یاد می‌کنند و شهید رئیسی را کسی خطاب می‌کنند که شرایط زندگی آن‌ها را تغییر داد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» اسفندماه سال گذشته بود که طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان از روستای سیدی آغاز […]



با اجرای طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان حالا این مردم هستند که از دولت در میدان به‌خوبی یاد می‌کنند و شهید رئیسی را کسی خطاب می‌کنند که شرایط زندگی آن‌ها را تغییر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» اسفندماه سال گذشته بود که طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان از روستای سیدی آغاز شد.

کلید خوردن طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان
طرحی که به گفته مردم این منطقه و البته تایید مسئولان این دولت پی‌گیری آن در سفرهای اولیه شهید رئیسی به کرمان کلید خورد و البته ماه گذشته بود که منطقه چهارده معصوم روستای الله‌آباد نیز در طرح ساماندهی حاشیه شهر قرار گرفت.
 
حالا بعد از گذر تقریباٌ چهار ماهه، سری به منطقه سیدی زدیم تا از زبان مردم این منطقه در خصوص اجرایی شدن طرح ساماندهی حاشیه شهر سخن بشنویم.
 روایتی از زبان مردم
به‌طور کلی روستای سیدی تا شهر کرمان فاصله چندانی ندارد، از زمانی‌که سوار ماشین شدیم تا رسیدن به مقصد تنها ۱۵ دقیقه زمان برد.
به سمت روستای سیدی که پیچیدیم همه چیزی از آسفالات خیابان‌ها گرفته تا فضای سبز آن منطقه چشم‌نوازی می‌کرد؛ در ادامه و حاشیه این روستا اما به کوچه‌های خاکی رسیدیم که خاکی بودن کوچه اگر یک درد بود، ناهمواری‌های آن صد اندوه در نهان می‌آورد و البته تیربرق‌هایی که یک چوب درخت برایشان حایل شده بود تا حجم سیم‌هایی که به آن متصل شده است را بتواند تحمل کند.
 
قرار بود در کوچه ذوالفقار ۱۶ با چند بانوی این منطقه به گفتگو بنشینم. وقتی رسیدم آن‌ها پیش از تیم خبری «نذیر کرمان» دور هم جمع شده بودند.
بعد از اضافه شدن به جمع‌شان و یک احوالپرسی شروع به گفتگو کردم.

یکی از آن‌ها می‌گفت سال‌هاست که بچه بغل از این سازمان به آن سازمان می‌رفتم، پشت درب‌های مسئولان ساعت‌های متمادی ایستادم تا کسی جوابم را بدهد اما در نهایت این پاسخ را شنیدم که شما غیرقانونی ساخته‌اید و ما نمی‌توانیم کاری برای‌تان انجام دهیم.

مدیون شهید رئیسی هستیم
وقتی متوجه شدم که قرار است رئیس جمهور به کرمان بیاید، صبح زود به فرودگاه رفتم؛ نامه به‌دست منتظر شدم و منتظر شدم تا رئیس جمهور آمد، جلو رفتم، نامه را یکی از نزدیکان رئیس جمهور شهید گرفت، بلند صحبت کردم و از دغدغه‌هایم تند تند حرف زدم، برگشت و رو به من گفت: حتماٌ پی‌گیر کار شما می‌شویم.
در حال صحبت بود که اشک در چشمانش حلقه زد، ایستاده بود، دستانش شروع به لرزیدن کرد و حالا دیگر تنها اشک‌هایش بود که سخن می‌گفتند.

شاید از روزها و اندوه‌ها و شاید از سختی‌هایی که کشیده تا بتواند شرایط زندگی‌اش را تغییر دهد.

همان‌طور که گریه می‌کرد ادامه داد: این که الان لوله‌کشی آب برایمان شده، این‌که لوله‌کشی گاز داریم همه و همه را مدیون شهید رئیسی هستیم. خداوند جایگاه او را بالاببرد، او تنها کسی بود که صدای دردمان را شنید و پاسخ داد.
 اشک‌هایی که در غم شهید رئیسی ریخته شد
این بانو ادامه داد: زمان انتخابات است، ما کاری به حرف‌ها، قول‌ها این نامزدهای انتخاباتی نداریم، تنها به کسی رأی می‌دهیم که مثل رئیسی باشد.
حالا دیگر گریه امانش را نداد و در گوشه‌ای ایستاد و تنها گریست.

در این میان بانویی دیگر رو به من گفت: کاش بودید و می‌دیدید که چگونه دبه به ‌دست دنبال تانکرهای آب بودیم.

یک اپیزود از تابستان سال گذشته
وی ادامه داد: آب تانکرها هم سالم و تمیز نبودند اما ما مجبور بودیم که از این آب استفاده کنیم؛ خدا را هزاران مرتبه شکر، خدا به مسئولان دولت شهید رئیسی خیر دهد، امسال تاکنون مشکل آب نداشتیم و لوله‌کشی آب به خانه‌ها آمده است.

ابراهیمی مرد جانبازی بود که در آن منطقه زندگی می‌کرد و اتفاقاٌ به احترام این جانباز اولین علمک گاز این منطقه در کنار خانه او ایستاده است  البته طبق گفته‌های مردم این منطقه گازکشی انجام شده اما نصب علمک گاز تا چند روز آینده برای همه مردم این منطقه فراهم شود.
این جانباز می‌گفت ۱۰ سال است که در این مکان زندگی می‌کنم، صبر کرده‌ایم و منتظریم.

 ساماندهی ۵ هزار نفر بلاتکلیف
در ادامه صدفی مسئول شورای روستای سیدی بیان کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ منطقه سیدی جمعیتی برابر با ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که این امار با احتساب حاشیه این منطقه برابر با ۱۵ هزار نفر رسیده است که اگر بخواهیم حساب کنیم چیزی حدود ۵ هزار نفر بلاتکلیف بودند.
 
وی افزود: خوشبختانه در سفر اول شهید رئیسی به کرمان موضوع ساماندهی حاشیه شهر در دستور کار قرار گرفت  و بعد از آن تمام ارگان‌ها، سازمان‌های و مسئولان دولتی پای کار آمدند و در نهایت تلاش‌شان به نتیجه رسید.
انتهای خبر/ پسند
 


شهید رئیسی به حاشیه شهر کرمان جان داد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شهید رئیسی به حاشیه شهر کرمان جان داد