شهید رئیسی اراده خود را بر اراده رهبرش ترجیح نداد

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: شهید رئیسی اراده خود را بر اراده رهبرش ترجیح نداد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ سیداحمد عبودتیان صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت، آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: خدا را به‌واسطه […]



دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: شهید رئیسی اراده خود را بر اراده رهبرش ترجیح نداد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ سیداحمد عبودتیان صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت، آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: خدا را به‌واسطه شهادت مردانِ مرد شاکریم، چراکه سندی دیگر بر انقلاب اسلامی اثبات شد.

 
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: شهادت شهید جمهور نشان داد در انقلاب اسلامی شایستگان هستند که فرزندان خمینی(ره) هستند که نشان‌شان لیاقت است و بعد از شهید بهشتی و رجایی، اکنون شهدای خدمت ثابت کردند که مسئولانش قابلیت جاودانگی دارند.
 
وی بیان کرد: پس از شهادت شهدای خدمت، ۶۸ کشور در سطوح عالی مقامی برای ادای احترام شهدا خدمت حضور پیدا کردند و هشت کشور عزای عمومی اعلام کردند و دیگر برکت آن این بود که ساختار جمهوری اسلامی ایران، چقدر مردمی است.
 
عبودتیان با اشاره به اینکه بیش از یک سوم مردم تهران زیر تابوت شهید رئیسی بود، عنوان کرد: اگر بخواهیم در مورد شهید رئیسی بگویم، این است که ما در ایشان را الگو مدیریت دینی دیدم، شهید جمهور اثبات کرد که با مدیریت دینی می‌توان دنیای مردم را آباد کرد.
 
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه سرعت خدمت‌رسانی، حجم و کیفیت خدمت‌رسانی در این سه ساله با دوره‌های چهار ساله قابل قیاس نیست، عنوان کرد: شهید رئیسی عادتش این بود که قبل از سفر برنامه‌ریزی می‌کرد که یکی از جاهایی که باید برود، محروم‌ترین باشد، دوم مکان‌هایی می‌رفت جایی بود که رهبر انقلاب به آن شهر رفته که باید دید قول‌های رهبر در آن‌جا، عملی شده است را پیگیری می‌کرد.
 
وی ابراز کرد: شهید رئیسی، گناهش چه بود که کسی بگوید راه شهید رئیسی را باید متوقف کرد؟ گناه او مگر چه بود؟ در دوران فعالیت ایشان در کمتر از سه سال، عددهای چهار و پنج درصد به بالا به رشد اقتصادی کشور اضافه شد، شهید رئیسی به نیروگاه‌های برقی سرعت بخشید و نزدیک ۹ هزار مگاوات به برق اضافه کرد.
 
عبودتیان با اشاره به اینکه شهید رئیسی تنها به یک چیزی می‌نازید، او مسئله‌اش انسانی بود، از این رو به مناطق محروم و در توده مردم از جمله کروچان رفت، اظهار کرد: شهید رئیسی وقتی توده مردم چیزی می‌خواستند، او خود را به آن مامور می‌دانست؛ او روزی ۱۸ ساعت کار می‌کرد، کار سخت مشقت‌زا که بسیار پر  از استرس بود.
 
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: شهید رئیسی می‌دانست در جمهوری اسلامی کسی توفیق خدمت پیدا می‌کند که مومن باشد؛ او از مردم خسته نمی‌شد، او به حضرت آقا بیان کرده بود تنها زمانی در میان مردم هستم، خستگی‌ام در می‌رود، او اراده خود را بر اراده رهبرش ترجیح نداد.
 
وی گفت: حال سوال مطرح می‌شود، کدام راه شهید رئیسی باید متوقف شود؟ راه خدمت‌رسانی‌اش؟ راه ۱۸ ساعت در طول شبانه‌روزی کار برای مردم؟ شهید رئیسی به ما می‌گفت باید با بروکراسی اداری مبارزه کرد.
 
عبودتیان با بیان اینکه از سال ۸۷ پروژه غدیر برای مردم خوزستان مانده بود، شهید رئیسی همت کرد و چهار بار سفر، برای حل این مشکل رفت، عنوان کرد: الگویی که شهید جمهور ارائه کرد ما را یاد بزرگان و عزیزانی مثل شهید بهشتی می‌انداخت.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: هشت‌ماه کشور را معطل فتنه کردند، شهید رئیسی در این وضعیت کشور را مدیریت کرد، اما باید گفت حل مشکلات مردم به‌واسطه فروتنی و خضوع او بود. شهید جمهور صادق‌الوعده بود و پیگیر حل مشکلات تک‌تک مردم بود، نظارت مردم را بر نظارت بروکراتیک ترجیح می‌داد و نظارت و رضایت مرد را اولی می‌دید.

 
وی با تاکید بر اینکه شهید جمهور همان الگویی که در دهه ۶۰ از امثال شهید بهشتی شاهد بودیم، بود، ایشان حقا شاگرد خلفی بود و همان رویه را ادامه داد، خاطرنشان کرد: مردم بیش‌ از همه داغ‌دار شهید رئیسی شدند. 

انتهای خبر/پ.م 


شهید رئیسی اراده خود را بر اراده رهبرش ترجیح نداد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شهید رئیسی اراده خود را بر اراده رهبرش ترجیح نداد