شهید آیت‌الله صدوقی روحانی حاضر در میدان بود/ روحانیت مشعل‌دار حرکت انقلابی و اسلامی جامعه است

امام جمعه موقت کرمان گفت: روحانیت مشعل‌دار حرکت انقلابی و اسلامی جامعه است. حجت‌السلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: روحانیت به عنوان مبلغان دین و کسانی که معرف دین در زمینه‌های عقاید، اخلاق و احکام دینی هستند و اجرا، آموزش و تبیین مسائل عبادی، اجتماعی و سیاسی […]

امام جمعه موقت کرمان گفت: روحانیت مشعل‌دار حرکت انقلابی و اسلامی جامعه است.

حجت‌السلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: روحانیت به عنوان مبلغان دین و کسانی که معرف دین در زمینه‌های عقاید، اخلاق و احکام دینی هستند و اجرا، آموزش و تبیین مسائل عبادی، اجتماعی و سیاسی را به عهده دارند و عمدتا نقش ارشاد و راهنمایی توده‌های عظیم مردمی را عهده‌دار هستند.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: از زمان بعثت پیامبر(ص)، بعد از ایشان امیر‌المؤمنین علیه‌السلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام و تا به امروز جامعه روحانیت به رهبری مراجع تقلید و ولی فقیه، مسئولیت راهنمایی جامعه را عهده‌دار بوده‌ و هستند که در این راه مقدس، شهدا بسیاری را تقدیم کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که هر زمان که مردم خواسته‌اند با دین و معارف اسلامی آشنا شوند، نگاهشان به روحانیت و علما بوده است، ابراز کرد: در زمان امام خمینی(ره)، روحانیون، نیروهای امام بودند و پیام امام را به مردم می‌رساندند تا مردم از طریق آن‌ها با امام راحل ارتباط داشته باشند و انقلاب اسلامی نیز توسط این قشر شکل گرفت.

حجت‌السلام والمسلمین شیخ‌بهایی تصریح کرد: روحانیون مبارز، ندای مظلومیت و دفاع از مظلومین را سر می‌دادند و برخی دیگر از روحانیون از جمله شهیدان باهنر، بهشتی، مطهری و … در جبهه فرهنگی متمرکز بودند و در راستای تألیف کتب، انتشار مقالات و دفاع از مسائل دینی اقدام می‌کردند و عده‌ای دیگر از روحانیون اهل مبارزه با رژیم درگیر بودند و زیر شکنجه‌های سخت رژیم به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: برخی از روحانیون در شهرها و شهرستان‌ها رهبری توده‌های عظیم مردمی را به عهده داشتند که یکی از این روحانیون شهید آیت‌الله صدوقی بود که قبل از انقلاب در منطقه جنوب‌شرق کشور از جمله روحانیون مبارز و حاضر در میدان بود و ایشان از نظر علمی، نزد مراجع تقلید مقبول بود و نفوذ بسیاری داشت.

وی اظهار کرد: روحانیونی که به مناطق جنوب‌شرق کشور تبعید می‌شدند، شهید آیت‌الله صدوقی آن‌ها را تحت پوشش می‌گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی در یزد فعال بود و یکی از ائمه جمعه‌ای که توسط منافقین به شهادت رسید، شهید آیت‌الله صدوقی بود.
حجت‌السلام والمسلمین شیخ‌بهایی گفت: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، تبلیغات زیادی بر علیه قشر روحانی انجام شد و همان گونه که شاهد بودیم در جریان اغتشاشات سال گذشته، دشمن روند فعالیت خود را بر این قشر متمرکز کرد بود و رهبر معظم انقلاب در رأس هجمه دشمنان قرار داشتند و بعد از قشر روحانیت، زنان مسلمان و با حجاب ما مورد هجمه واقع شدند.

امام جمعه موقت کرمان با تأکید بر این‌که روحانیت مشعل‌دار حرکت انقلابی و اسلامی جامعه است، خاطرنشان کرد: برخلاف جو، تبلیغات و فشار جنگ شناختی و رسانه‌ای که علیه این قشر ایجاد شده بود، مردم نشان دادند با روحانیت هستند و پای روحانیت اصیل و انقلابی ایستاده‌اند.

انتهای خبر/م




شهید آیت‌الله صدوقی روحانی حاضر در میدان بود/ روحانیت مشعل‌دار حرکت انقلابی و اسلامی جامعه است

منبع:آرمـان
? شهید آیت‌الله صدوقی روحانی حاضر در میدان بود/ روحانیت مشعل‌دار حرکت انقلابی و اسلامی جامعه است