شهرک‌های تعاون در کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف افزایش بهره‌وری و هدایت منابع مردمی به سمت تولید، شهرک‌های تعاون در کشور تشکیل می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ «حامد ویس کرمی» در نشست خبری تبیین کارنامه وزارت تعاون در دولت مردمی با تسلیت ایام ماه محرم، اظهار […]



معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف افزایش بهره‌وری و هدایت منابع مردمی به سمت تولید، شهرک‌های تعاون در کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ «حامد ویس کرمی» در نشست خبری تبیین کارنامه وزارت تعاون در دولت مردمی با تسلیت ایام ماه محرم، اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی رکن دوم اقتصاد کشور را تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های بخش تعاون، افزود: اقتصاد تعاون به دنبال اداره اقتصاد با حضور مستقیم مردم است و معتقدیم توسعه این بخش الزام امروز کشور است.

معاون وزیر کار از مزایای بخش تعاون به مسئله هدایت منابع مردمی به تولید و امکان سرمایه‌گذاری برای آحاد مردم اشاره کرد و گفت: تعاونی تشکلی اجتماعی است و منافع آن به همه می‌رسد.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه تعاون ریسک سرمایه‌گذاری نیز کاهش می‌یابد و این حوزه می‌تواند بستری مناسب برای فعالیت اقتصادی بانوان باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی با بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی، افزود: ۵۴ درصد تعاونی‌های ما در حوزه تولید فعالیت دارند.

معاون امور تعاون گفت: در دولت مردمی بیش‌از ۶ هزار و ۶۰۰ تعاونی در کشور تشکیل شد که رشد ۶/۴ درصدی را شامل می‌شود.

ویس کرمی اظهار کرد: در سه سال اخیر بالغ بر ۱۲۳۰ تعاونی در حوزه بانوان تشکیل شد که برای ۱۹ هزار و ۵۰ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

وی با بیان اینکه رشد صادرات تعاونی‌ها در دولت مردمی سیزدهم ۲۴ درصد رشد داشته است، گفت: عراق، امارات، چین، عمان و قطر مهمترین مقاصد صادراتی بخش تعاون هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با هدف پایدارسازی کسب و کارها و افزایش مشارکت مردم، شهرک‌های تعاونی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی


شهرک‌های تعاون در کشور راه‌اندازی می‌شود

منبع:آرمـان
? شهرک‌های تعاون در کشور راه‌اندازی می‌شود