شهردار کرمان: کمبود قیر نداریم

شهردار کرمان گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال، به تعهد خود در اجرای لکه‌گیری‌ و آسفالت معابری که خودیاری پرداخت شده، عمل کنیم. به گزارش فت فتو؛ سعید شعرباف، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اعلام اینکه در حال حاضر، مشکل کمبود قیر نداریم، افزود: مترصد هستیم وضعیت باران و هوا مساعد شود […]

شهردار کرمان گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال، به تعهد خود در اجرای لکه‌گیری‌ و آسفالت معابری که خودیاری پرداخت شده، عمل کنیم.

به گزارش فت فتو؛ سعید شعرباف، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اعلام اینکه در حال حاضر، مشکل کمبود قیر نداریم، افزود: مترصد هستیم وضعیت باران و هوا مساعد شود تا به تعهدات خود در اجرای لکه‌گیری و آسفالت معابری که خودیاری پرداخت شده، عمل کنیم؛ البته این مهم منوط است به اینکه معابر در حوزۀ اجرای طرح فاضلاب شهری نباشند.

وی درخصوص ساماندهی انبار واحد اجراییات شهرداری، خاطرنشان کرد: میزان جریمه‌ای که گرفته می‌شود، بعضاً آنقدر بالاست که برای شخص به‌صرفه نیست که مراجعه کند.

شهردار کرمان ادامه داد: یکی از دلایل دپو شدن اموال در انبار اجراییات، نحوۀ محاسبۀ جرایم است که باید حتماً در شورا بررسی و به‌صورت واقع‌بینانه‌ای به‌روزرسانی شود؛ به‌گونه‌ای که میزان جریمه از قیمت خود کالا بالاتر نباشد.

شعرباف افزود: پیشنهاد این است که جریمه حداکثر از ۵۰ درصد قیمت جنس بیشتر نشود.

وی درخصوص ایجاد درآمدهای پایدار ازطریق تشکیل شرکتی با هدف بهره‌مندی از ظرفیت معادن استان، بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی با واحدهای معدنی سیرجان و رفسنجان داشتم؛ شهرداری سیرجان، همکاری مشترکی را با برخی معادن شروع کرده و در رفسنجان هم کارهایی انجام شده است.

شهردار کرمان افزود: یک ویژگی سیرجان و رفسنجان، نزدیکی به معادن است که امکان مشارکت را برای شهرداری فراهم کرده، ولی ما این شرایط را نداریم.

شَعرباف خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت سازمان عمران در این شهرها، سرویس‌دهی به معادن به‌عنوان پیمانکار است که سازمان عمران ازطریق خرید برخی ماشین‌آلات، برای سازمان و شهرداری، درآمدزایی دارد.

وی بیان کرد: پیشنهادهایی برای ورود به حوزه‌های زیرساختیِ مس و فولاد داریم که مستلزم هزینه‌های نقدی است و از آنجاکه ممکن است سوددهی کار زیرساختی در سال‌های دوم و سوم محقق شود، نحوۀ تشکیل شرکت و سرمایه‌گذاری در آن، باید در شورا بررسی و مصوب شود.

شهردار کرمان در ارتباط با گذر فرهنگی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی که قرار است در محدودۀ میدان «شورا» ایجاد شود، با اشاره به پیش‌بینی ۱۹۰ جای پارک برای خودروها در این محدوده، خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی که نمایشگاهی به مناسبت دهۀ فجر در میدان «شورا» برگزار و محدودیت ترافیکی اعمال شد، ارزیابی اجتماعی از مسایل موجود صورت گرفت که این ارزیابی‌ها و فعالیت‌های موردنظر باید تحلیل شود.

شعرباف ادامه داد: ابتدا باید میدان «شورا» به یک فضای جذاب تبدیل شود که شهروندان برای ورود به این گذر انگیزه داشته باشند و سپس، از ورود خودروها جلوگیری شود؛ اما اگر ابتدا جذابیت ایجاد نشود، مخالفت و نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت؛ ما فعلاً در حال بررسی هستیم و احتمالاً اجرای این طرح به بعد از ایام نوروز می‌رسد.

وی در این نشست، همچنین درخصوص تعاونی مسکن کارکنان شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: فعال شدن این تعاونی، دغدغۀ من هم بود و با تلاش‌هایی که شد، جلسۀ هیئت مدیره تشکیل شد و از این به بعد، پیشرفت امور به همت هیئت مدیره بستگی دارد و ما از هر پیشنهادی که داشته باشند، حمایت می‌کنیم.

شهردار کرمان بیان کرد: نکتۀ مهم این است که تعاونی مسکن شهرداری انحصاری نشود؛ یعنی این‌گونه نباشد که تعدادی از نیروها از آن بهره ببرند و بقیۀ نیروها نتوانند استفاده کنند.

شعرباف با تأکید بر اینکه همۀ بدنۀ کارمندی باید بتوانند از خدمات تعاونی مسکن استفاده کنند و اولویت با کسانی باشد که مسکن ندارند، افزود: از زمین‌های تفکیکی خودمان هم پیشنهادهایی داریم که می‌توانیم برای شروع استفاده کنیم.

وی درخصوص ساماندهی بازار قلعه‌محمود، با اشاره به اینکه تعدادی از غرفه‌ها را شهرداری استفاده خواهد کرد و برای آنها برنامۀ مشخصی دارد، افزود: این بازار از پروژه‌های کلیدی شهرداری در سال آینده است و در بودجه‌های عمرانی هم دیده شده است.

شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد مسئله فرونشست زمین در برخی از معابر شهر کرمان و احتمال ارتباط آن با پروژۀ فاضلاب شهری، بیان کرد: به مرکز پژوهش‌ها گفته‌ایم پژوهشی بین‌نهادی بین شهرداری و آبفا در مورد مناطق مستعد فرونشست زمین ناشی از قنوات و فاضلاب انجام شود.

شعرباف ادامه داد: این نقاط را باید مکان‌یابی کنیم و برخی از آن‌ها را با آزمایش‌هایی که در حوزۀ خاک است، تخمین بزنیم.

وی یادآور شد: در مورد ارتباط فرونشست‌ها با اجرای پروژۀ فاضلاب هم نمی‌شود قضاوت قطعی کرد و امیدواریم با پژوهش‌های دقیق بتوانیم در بازۀ شش‌ماهه به نتیجۀ مشخصی برسیم.

انتهای پیام




شهردار کرمان: کمبود قیر نداریم

منبع: بــرنا
?
شهردار کرمان: کمبود قیر نداریم