شهداد غنی‌ترین شهر کرمان در میراث فرهنگی | اخبار استان کرمان

مدیرکل ‌‌‌میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از ظرفیت‌های بخش شهداد در حوزه‌های گردشگری و میراث ‌‎فرهنگی بازدید کرد. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ روز گذشته سعید شاهرخی با همراهی شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان در مجلس شورای […]




مدیرکل ‌‌‌میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از ظرفیت‌های بخش شهداد در حوزه‌های گردشگری و میراث ‌‎فرهنگی بازدید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ روز گذشته سعید شاهرخی با همراهی شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و علی بابایی فرماندار کرمان در سفر به بخش شهداد از زیرساخت‌های گردشگری در حال ساخت این شهر و بوم‌گردی‌های بخش بازدید کردند.

سعید شاهرخی در نشست با حضور جمعی از مسئولان بخش شهداد و مدیران بوم‌گردی‌ها ضمن شنیدن چالش‌ها و مسائل فعالان این بخش گفت: شهداد یکی از غنی‌ترین حوزه‌های باستان‌شناسی بوده و باید میراث‌ فرهنگی کنار جاذبه‌های گردشگری معرفی شده تا حداکثر استفاده از دارایی‌ها در راستای تولید ثروت در صنعت گردشگری این شهر حاصل شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی کرمان افزود: گردشگری شهداد فرصتی مغتنم برای تبادل و توسعه فرهنگی است و با معرفی آداب، رسوم و خوراک‌های بومی باید فرهنگ غنی این منطقه در کنار تمام داشته‌ها به گردشگران، گامی موثر در معرفی فرهنگ و توسعه پایدار گردشگری برداشته شود.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در حاشیه این نشست بیان کرد: مردم باید با شهرداری مشارکت داشته تا شهداد به‌ عنوان شهری زیبا به گردشگران معرفی شود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: این بخش باید به سمتی برود که تمام خانه‌ها به‌ عنوان بوم‌گردی پذیرای گردشگران بوده و فرهنگ غنی شهداد را به دنیا معرفی کنند.

انتهای خبر/م
 


شهداد غنی‌ترین شهر کرمان در میراث فرهنگی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شهداد غنی‌ترین شهر کرمان در میراث فرهنگی