شناسایی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده ایران

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده کشور وجود دارد که ۸۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده شهرهای کرمان است. – اخبار استانها – سید محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با بیان اینکه براساس آمارهای موجود حدود […]

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده کشور وجود دارد که ۸۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده شهرهای کرمان است.

– اخبار استانها –

سید محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با بیان اینکه براساس آمارهای موجود حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده در سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۸۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرهای کرمان است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه مقررات ساختمان باید در هنگام ساخت بناها اجرا شود، بیان کرد: اگر در ساختمان‌سازی مقررات ساختمان اجرا شود، قطعاً در زلزله‌ها تلفات جانی نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۲۰ هزار بنای ناپایدار تخریب و بازسازی شده است، گفت: با انبوهی از بناهای ناپایدار در سطح کشور روبه‌رو هستیم و نیاز است مردم همکاری کنند؛ از شهرداری‌ها و دولت به تنهایی کاری برنمی‌آید.

بافت فرسوده همدان

آیینی با اشاره به اینکه در صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده، شهرداری‌ها تخفیفاتی می‌دهند، افزود: شهرداری‌ها می‌تواند حداقل ۵۰ درصد به مراجعان در این بافت‌ها برای صدور پروانه ساختمانی تخفیف بدهند.

وی با بیان اینکه در بم حدود ۸ هزار بنای ناپایدار و در زرند حدود ۶ هزار بنای ناپایدار وجود دارد، ادامه داد: در بافت فرسوده هیچ بن‌بستی برای صدور پروانه وجود ندارد و شهرداری‌ها باید نهایت همکاری را داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بم نمادی از نوسازی شهری است، گفت: روز گذشته در ۳۵ شهر کشور افرادی از بم به‌عنوان پیام‌رسان نوسازی حضور یافتند و این پیام را به مردم کشور رساندند که اگر شما هم مقاوم‌سازی نکنید، سرنوشت بم در انتظار شماست.

انتهای پیام/۵۱۱/..




شناسایی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده ایران

منبع: تسنــیم
? شناسایی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده ایران