شرکت‌ها و فعالان اقتصادی برای رفع تنش آبی وارد میدان شوند

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:فاز نخست خط انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات،تصفیه‌خانۀ فاضلاب سیرجان و ۱۵ پروژۀ برق‌رسانی در مناطق مختلف استان کرمان،امروز جمعه با حضور سید ابراهیم رییسی ـ رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. رییسی صبح امروز نهم تیرماه به منظور انجام سفری یک روزه از طریق فرودگاه بم وارد استان […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:فاز نخست خط انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات،تصفیه‌خانۀ فاضلاب سیرجان و ۱۵ پروژۀ برق‌رسانی در مناطق مختلف استان کرمان،امروز جمعه با حضور سید ابراهیم رییسی ـ رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

رییسی صبح امروز نهم تیرماه به منظور انجام سفری یک روزه از طریق فرودگاه بم وارد استان کرمان شد. در جریان این سفر،برخی پروژه‌ها به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

وی در مراسم بهره‌برداری از پروژۀ انتقال آب به بم و بروات گفت:«بخشی از این پروژه امروز افتتاح شد و بخش‌های دیگر آن،هر چند ماه یک بار به بهره‌برداری خواهد رسید».

وی همچنین اظهار کرد:«شرکت‌های بزرگی در استان داریم که کار اقتصادی و عمرانی انجام می‌دهند اما در حوزۀ فرآوری معادن با توجه به اینکه این استان بهشت معادن است آن‌چنان که باید،بهره‌برداری و فرآوری نداریم و گاهی خام‌فروشی اتفاق می‌افتد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد».

وی با بیان اینکه امکان ایجاد ارزش افزوده بر روی منابع معدنی وجود دارد،افزود:«شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در منطقه از جمله گل‌گهر و مس برای رفع مشکلات منطقه مانند تنش آبی و فاضلاب باید وارد میدان شوند،مانند اتفاقی که در سیرجان افتاد. اجرای پروژه جمع‌آوری،انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان با مشارکت صنایع قابل تقدیر است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی ادامه داد:«کار پیشران‌های اقتصادی باید در کشور دنبال شود».

وی گفت:«شرکت‌های بزرگ،پیشران رفع مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری هستند و کاری که با همکاری شرکت‌های فعال در استان کرمان انجام شده قابل تقدیر است».

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:«عقب‌ماندگی‌ها در هر بخش از کشور باید با روحیۀ جهادی حل شود و همه ما مسئولیت داریم».

وی بیان کرد:«در آبرسانی،برق‌رسانی و فاضلاب مشکلاتی داریم که می‌توانست سال‌های قبل رفع شود اما به هر دلیل باید کار جهادی کرد که این تنش‌های آبی کاهش یابد و کمبود تولید برق جبران شود».

وی با بیان اینکه جبران عقب‌ماندگی‌ها در دولت آغاز شده است،اظهار کرد:«ضمن ارج نهادن به همه کارهایی که مسئولان در گذشته کرده‌اند،عقب ماندگی ها را باید جبران کرد که جز با روحیۀ جهادی میسر نیست».

وی همچنین،نتیجۀ کار جهادی در این دولت را بهره‌برداری از طرح آبرسانی به بم و بروات،تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان و بهره‌برداری از ۱۵ طرح و پروژۀ برق‌رسانی در مناطق مختلف استان کرمان برشمرد و گفت:«جبهۀ تولید قدرت برای همه مدیران و هرکس که در عرصه تولید کار می‌کند،به ویژه برای رفع مشکلات آب و برق مردم آماده است».

 

تاکید بر آبرسانی به روستاها

رییسی اظهار کرد:«آن‌طور که وزیر جهادی نیرو می‌گوید ۱۰ هزار روستا دارای تنش آبی هستند که از این میزان تنش آبی سه هزار روستا حل شده و بقیه باید با کار جهادی تا پایان این دولت حل شود».

وی با بیان اینکه در استان کرمان ۶۷۰ روستا دارای تنش آبی هستند که از این تعداد مشکل ۱۷۰ روستا تاکنون حل شده است،افزود:«کار بقیه روستاها نیز باید دنبال شود که رمز این کار فعالیت جهادی است زیرا ما معتقدیم روح شهید سلیمانی،امام (ره) و شهدا ناظر  بر ماست».

وی ادامه داد:«پیشرفت در گرو ایجاد زیرساخت و حل مشکل است. اگر توسعه در زیر ساخت‌ها اتفاق بیافتد،به دنبال آن توسعه صنایع،بخش کشاوزی،گردشگری و ترانزیت نیز فراهم خواهد شد».

 

پیشرفت مطلوب انتقال آب خلیج‌فارس

وی همچنین گفت:«۵۶ کیلومتر خط انتقال آب از سد نسا در گرو کار طاقت‌فرسای همه مسئولان،کارشناسان و کارگران زحمتکش بوده است».

وی بیان کرد:«براساس گزارش وزیر نیرو در منطقه نزدیک به بم در شرق کرمان ۱۲ روستا تنش آبی جدی داشتند که با اجرای طرح آبرسانی به بم و بروات این تنش حل شد».

رییسی با اشاره به پروژه‌هایی که در حوزه صنایع آب و برق در استان کرمان به سرانجام رسیده است،افزود:«برخی از این کارها  مواردی بود که اگر به صورت عادی انجام می‌شد،شاهد بهره‌برداری آنها نبودیم. به طور مثال انتقال آب از خلیج‌فارس به اندازۀ چند سال کار در چندماه اخیر صورت گرفته و همچنان اگر کار پیش برود طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که همه این اقدامات  نتیجه کار جهادی مدیران،پیمانکاران و فعالان مختلف است».

وی همچنین اظهار کرد:«طرح‌هایی در حوزه برق‌رسانی به ویژه بخش عشایر استان انجام شده است. عشایر کشورمان ذخایر این ملت هستند؛ آنها انسان‌هایی مخلص،دلداده،ولایی و تولید کننده در کشور هستند که گاهی مشکل برق دارند و  امروز کار برق‌رسانی به چادرهای آنها با انرژی خورشیدی کار بسیار خوب و باعث خرسندی است». / الف




شرکت‌ها و فعالان اقتصادی برای رفع تنش آبی وارد میدان شوند

منبع:خبر کرمان
?

شرکت‌ها و فعالان اقتصادی برای رفع تنش آبی وارد میدان شوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی