شرکت‌های بیمه‌ای در تصادفات به اتباع غیرمجاز خسارتی ندهد

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، نود و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی موانع توسعه صنعت بیمه با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی دادستان، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع معدنی استان و جمعی […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، نود و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی موانع توسعه صنعت بیمه با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی دادستان، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع معدنی استان و جمعی از مسئولین استان و نمایندگان شرکت‌های بیمه در تالار رودکی برگزار شد.

در این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با بیان اینکه اگر اتباع خارجی خدمات بیمه‌ای پرداخت کنند خسارت ناشی از تصادفات می‌تواند به شروطی به آنان پرداخت شود، اظهار داشت: دلیلی نمی‌بینیم شرکت‌های بیمه‌ای در تصادفات به اتباع خارجی غیرمجاز و حتی مجاز خسارت بپردازند.

وی با بیان اینکه قابل قبول نیست ۳۰ درصد خودرو‌ها در استان بیمه شخص ثالث ندارند، گفت: بیمه باید قوی‌تر در مسائل و خواسته‌هایش ورود کند و در برخی موارد بیمه‌ها بعضا مقصر هستند.

استاندار کرمان با انتقاد از اینکه بیمه شرکت‌های بزرگ استان به طور متمرکز در پایتخت انجام می‌شود، افزود: این در حالی است که خسارت و مشکلات بیمه‌ای این شرکت‌ها متوجه استان کرمان است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های نفوذ بیشتر بیمه در جامعه تنوع خدمات در حوره تجاری است، ادامه داد: بیمه‌ها باید انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند اما گاهی صنعت بیمه مانع توسعه است و اجازه رقابت توسط ستاد مرکزی بیمه‌ها داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز جلسه با بیان اینکه یکی از مباحث و شاخص‌های مهم در پیشرفت جوامع میزان نفوذ صنعت بیمه است، اظهار  داشت: مسائل و مشکلات بیمه‌ای و دلایل کاهش ضریب نفوذ بیمه در بین مردم باید به شکل جدی بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه قانون اجباری کردن بیمه شخص ثالث باعث کاهش زندانیان این حوزه شده است، گفت: امروز حتی یک زندانی بیمه شخص ثالث نداریم در حالی که زمانی زندان‌های ما پر از زندانیان با این مسئله بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مطرح شده ۷۰ درصد خودرو‌ها فقط بیمه نامه دارند، ادامه داد: نیروی انتظامی باید به این موضوع ورود کند تا خودروهای بدون بیمه در شهر تردد نکنند.

وی با اشاره به اینکه باید جلو برخی سوءاستفاده‌ها در نمایندگی‌های بیمه‌ای گرفته شود، بیان کرد: پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای به مردم بدون بروکراسی اداری باید انجام شود و امروز یکی از گلایه‌های مردم همین سنگ اندازی‌ها در مسیر پرداخت خسارت‌ها است.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه مباحث بیمه‌ای پتانسیل بزرگی است که می‌تواند مانع فرار سرمایه از استان شود، اظهار داشت: بیمه از جمله مسائلی است که در ساماندهی سرمایه گذاری نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بیمه تجاری و نقشی که می‌تواند سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه‌ها داشته باشد، گفت: اگر بتوانیم منابع مالی بانکی را قطع و منابع دیگری را جایگزین کنیم، پیشرفت کردیم.

انتهای پیام/۵۱۱/




شرکت‌های بیمه‌ای در تصادفات به اتباع غیرمجاز خسارتی ندهد

منبع: تسنــیم
? شرکت‌های بیمه‌ای در تصادفات به اتباع غیرمجاز خسارتی ندهد