شرایط واگذاری معادن باید تغییر کند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«استان کرمان بهشت معادن نیست،بهشت زمین‌شناسی است اما باید ببینیم طرح‌های بزرگ معادن چه نفعی برای استان دارد؟ ۶۰ درصد نقاط پتانسیل‌دار معادن استان بلوکه هستند و اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند،نمی‌تواند کاری انجام دهد». سیدمهدی طبیب‌زاده در هفتادوششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«استان کرمان بهشت معادن نیست،بهشت زمین‌شناسی است اما باید ببینیم طرح‌های بزرگ معادن چه نفعی برای استان دارد؟ ۶۰ درصد نقاط پتانسیل‌دار معادن استان بلوکه هستند و اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند،نمی‌تواند کاری انجام دهد».

سیدمهدی طبیب‌زاده در هفتادوششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی مسائل حوزۀ معدن،با تأکید بر اینکه اگر کار آزادسازی معادن صورت نگیرد تأمین مواد اولیۀ کارخانه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد،افزود:«نمی‌توانیم بگوییم معادن پیشران اقتصادی استان هستند،یک حرکت جهادی نیاز است تا معادن پیشران اقتصادی شوند؛ معادن باید آزاد شوند اما این‌ کافی نیست و شرایط واگذاری آن‌ها هم باید تغییر کند».

وی با بیان اینکه معدن کار کارشناسی‌ نیاز دارد،ادامه داد:«شش‌هزار محدودۀ معدنی استان را اشغال کرده و به دلیل گرفتگی‌های قانونی نمی‌توان آن‌ها را آزاد کرد و امیدواریم اصلاح و ساماندهی وضعیت معادن را از شورای گفت‌وگو آغاز کنیم».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان،طبیب‌زاده با اشاره به چالش فضای کسب‌وکار در کرمان بیان کرد:«گزارش بهار ۱۴۰۰ ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که کرمان در ردیف سی‌ام از این نظر در کشور قرار دارد و این جایگاه نگران‌کننده‌ای است که زیبندۀ استان کرمان نیست».

وی با تاکید بر این‌که فضای کسب‌وکار استان پیچیده و بازدارنده است، ادامه داد:«به‌عنوان مثال صادرات محصولات،آزمایشگاهی نیاز دارد که از بخش خصوصی درخواست کردیم آزمایشگاهی برای این کار درست کند اما زمانی که به درخواست تسهیلات رسید،ارائۀ تسهیلات تأیید نشد».

رئیس اتاق کرمان یادآور شد:«همواره می‌گویند سرمایه‌گذاری‌ها در کرمان غیربومی است و پول تولید شده در استان بیرون از استان می‌رود؛ بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش فولاد در شهرستان هنوز پس از سه سال مشکل زمین دارد». /پ




شرایط واگذاری معادن باید تغییر کند

منبع:خبر کرمان
?

شرایط واگذاری معادن باید تغییر کند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی