شخصیت‌شناسی مهم‌ترین گام در تحقق جامعه نوین | اخبار سیاسی

امام جمعه کرمان گفت: شخصیت‌سازی و وجود شخصیت‌های مفید، موثر و اصل موضوع شخصیت‌پردازی در جامعه بسیار مهم و موثر است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمان اظهار کرد: شخصیت‌سازی و وجود شخصیت‌های مفید، موثر و اصل موضوع شخصیت‌پردازی […]



امام جمعه کرمان گفت: شخصیت‌سازی و وجود شخصیت‌های مفید، موثر و اصل موضوع شخصیت‌پردازی در جامعه بسیار مهم و موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمان اظهار کرد: شخصیت‌سازی و وجود شخصیت‌های مفید، موثر و اصل موضوع شخصیت‌پردازی در جامعه بسیار مهم و موثر است.

 
وی افزود: شخصیت‌هایی که دارای رشد و پیشرفت معنوی هستند درست به جامعه معرفی شوند تا به‌عنوان الگوی جامعه‌ اسلامی مورد توجه قرار بگیرند.
 
خطیب جمعه کرمان یکی از الگوهای مورد اهمیت از نظر قرآن کریم را ابرار است و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این افراد کامل بودن اعتقادات آن‌هاست.
 
علیدادی‌ سلیمانی بیان کرد: ابرار نسبت به جامعه اطراف خود به‌ویژه رسیدگی به خویشاوندان، نیازمندان و ایتام حساس هستند و به کمک جامعه می‌شتابند، در حالی که نیازی به تشویق و ترغیب ندارند.

وی ادامه داد: از نظر قرآن کریم کمک به پیشرفت عبادی جامعه و گسترش احکام الهی، وفای به عهد، صبر و شُکر در سختی‌ها و مشکلات از جمله ویژگی‌های ابرار هستند، وقتی تعداد ابرار در جامعه زیاد شود، آن جامعه، جامعه مومن، مسلمان و در آرامش و امنیت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: مسئله دیگه در بعد اجتماعی، ارتباط با مردم، اطرافیان، نزدیکان، آشناها و جامعه، اگر عهدی یا وعده‌ای را به کسی دادند یا عهدی را بستند هیچ‌وقت نقض عهد نمی‌کنند و به وعده‌های خود عمل می‌کنند.

 
علیدادی سلیمانی افزود: ابرار کسانی هستند که در جامعه پای حرف‌شان می‌ایستند، جامعه ابراری جامعه‌ای نیست که به عهد و پیمان‌های خودشان پایبند نباشند.
 
خطیب جمعه کرمان گفت: ابرار کسانی هستند که صابرین‌اند، در سختی‌ها و مشکلات اهل صبرند در دردها و مصیبت‌ها در فقرها و تنگدستی‌ها و سختی‌های زمان جنگ در همه این مشکلات و فراز و نشیب‌ها اهل صبر و شکرند.


شخصیت‌شناسی مهم‌ترین گام در تحقق جامعه نوین

منبع:آرمـان
? شخصیت‌شناسی مهم‌ترین گام در تحقق جامعه نوین