شایستگان در اداره جناحی کشور، از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم 

فت فتو/کرمان استاندار سابق کرمان اظهار کرد: اداره جناحی و سیاسی سهم مهلکی است که در هر دوره جمعی از شایستگان نظام را از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم و ظرفیت‌های تجربی که انقلاب در اختیارشان گذاشته معطل می‌کند و این آسیب جدی است.  علی زینی‌وند امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آئین تکریم استاندار کرمان گفت: سخت […]

فت فتو/کرمان استاندار سابق کرمان اظهار کرد: اداره جناحی و سیاسی سهم مهلکی است که در هر دوره جمعی از شایستگان نظام را از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم و ظرفیت‌های تجربی که انقلاب در اختیارشان گذاشته معطل می‌کند و این آسیب جدی است. 

علی زینی‌وند امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آئین تکریم استاندار کرمان گفت: سخت ترین شرایطی که یک مسئول ارشد استانی و ملی مسئولیت برعهده می گرفت، شبیه شرایط من در استان کرمان است. 
وی کارنامه خود را عملکرد خود دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی به من که یک بچه روستایی که کسی نمی شناخت، فرصت بروز استعدادم داد. 
استاندار سابق کرمان اظهار کرد: در آن شرایط سخت و در کمتر از ۲۰ روز بر استان تسلط نسبی پیدا کردم و مدیران استان با بنده تعامل کردند و از همه نماینده‌های استان کرمان و نماینده ولی فقیه در استان کرمان تشکر می‌کنم. 
وی با اشاره به سفرهای خود به مناطق محروم استان اظهار کرد: مردم استان کرمان عمیقا بنده را پذیرفتند و از آنها تشکر می کنم. 
زینی‌وند بیان کرد: کرمان گام‌های بزرگی برای توسعه بدون توجه به زیرساخت ها برداشته بود لذا کمیته زیرساخت تشکیل دادیم و امروز برای تکمیل همه زیرساخت‌ها گام‌هایی برداشتیم. 
وی با تاکید برآنکه توسعه متوازن یک شعار نیست، اظهار کرد: کرمان یک استان ثروتمند است و فقر در این استان توجیه پذیر نیست. 
زینی وند با برشمردن پروژه‌های بزرگ زیرساختی که در دوران مسئولیت خود در استان کلید زده است، اظهار کرد: امروز که استان ترک می‌کنم بزرگترین کارخانه تولید سل‌های خورشیدی در خاورمیانه و کارخانه تولید لاستیک سنگین نیز آماده کلنگ زنی است. 
وی بیان کرد: مشکلات واحدهای اقتصادی را در درون خود آن واحدها نشستیم و رفع کردیم. 
استاندار سابق کرمان با تبیین اقداماتش در زمینه توسعه پارک‌های علم و فناوری و حوزه دانش بنیان در ادامه با بیان این مطلب که برای رفع مشکل آب کرمان تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد: دومین پارک علم و فناوری کرمان آماده کلنگ‌زنی است. 
استاندار سابق کرمان تاکید کرد: استان کرمان رتبه اول فرونشست زمین در کشور دارد و باید برداشت آب از سفره های زیرزمینی متوقف کنید. 
وی افزود: آب باید مدیریت شود، در این حوزه باید کارهای زیادی شود و در این یک سال و نیم ادبیات و مطالبه فنی مدیران در این زمینه علمی کردیم. 
زینی‌وند اعلام کرد: تقریبا کار انتقال آب از خلیج فارس تمام شده است و کلنگ اجرایی آن آماده به زمین زدن است گفتنی است برای اجرای آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دو هفته قبل با موافقت ایمیدرو و سه معدن بزرگ استان ۵۰۰ میلیارد تومان آن تامین می‌شود. 
وی با تاکید برآنکه با اعتقاد ساختارها را درست کردیم، افزود: جمهوری اسلامی یک انقلاب فرهنگی است لذا برای تقویت بنیان‌های فرهنگی استان اقدامات زیادی کردیم. 
زینی‌وند با اشاره به اینکه برای مکتب شهید سلیمانی اقدامات زیادی کردیم، تصریح کرد: طرح روستای قنات ملک آماده کلنگ زنی است. 
وی بیان کرد: در استان‌ها، استانداران حاکمان بی ابزار هستند و تا اختیارات لازم به آنها داده نشود، توسعه همه جانبه استان‌ها رقم نمی‌خورد و برخی از قانون‌ها نمی‌توان در همه استان اجرا کرد. 
زینی وند خطاب به وزیر کشور گفت: با خلاء شدید پرورش نیرو مواجه هستیم و دانش و تجربه توامان در این زمانه سخت لازمه مدیریت راهبردی است و برای این خلاء باید تدابیری اندیشیده شود. 
وی اظهار کرد: شرایط کشور پیچیده است و مملکت را با تصمیمات سطحی نمی‌توان اداره کرد. 
زینی‌وند معتقد است: اگر کشور دارای احزاب قدرتمند و با برنامه جهت ارایه به مردم و قابل پایش، ارزیابی و رصد باشد، کشور را می‌توان با احزاب اداره کرد اما این شرایط در کشور ما فراهم نیست. 
استاندار سابق کرمان تاکید کرد: چون کشور جناح های سیاسی قوی ندارد اداره جناحی کشور را به سختی مواجه می‌کند و باید همه ظرفیت‌های کشور را به میدان بیاورید. 
زینی‌وند تاکید کرد: پیگیرترین فرد برای تغییر خودم بودم و همه می‌دانند هیچگاه دنبال سمت نرفتم ولی کرمانی‌های افراد بزرگی در کشور دارند و انتخاب استاندار در همه ادوار در کرمان پیچیده بوده است و من با قدرت تا انتخاب استاندار جدید کار کردم و استان را رها نکردم و حتی منتقدین این موضوع را تایید می‌کردند. 
عدم اجماعی علت تاخیر در انتخاب استاندار کرمان بود 
وی افزود: هیچ گله و شکوه ای از هیچ کس حتی از منتقدانم که از دایره انصاف هم خارج شده بودند، ندارم.

استاندار سابق کرمان در ادامه گفت: این تاخیر در انتخاب استاندار کرمان نه تقصیر بنده و نه تقصیر وزیر کشور بود بلکه تقصیر عدم اجماعی که در بین کرمانی ها، بود. 
وی اطهار کرد: فردی که با استقلال فکری کار می کند از هر دو جناح می خورد و وابسته نبودن به هیچ باند و جناحی ضربه می‌خورد. 
زینی وند با این بیت از شعر خواجوی کرمانی” ز چهره هیچ نماند نشان ولی ما را/ نشان چهره برین رهگذار خواهد ماند/اساس عهد مودت که در ازل رفتست/ میان ما و شما پایدار خواهد ماند.” 
انتهای پیام




شایستگان در اداره جناحی کشور، از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم 

منبع: ایـسنا
? شایستگان در اداره جناحی کشور، از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم